GDPR, cookies και co – Τι πρέπει να γνωρίζετε στο ηλεκτρονικό εμπόριο!


Η προστασία δεδομένων ήταν πάντα ένα καυτό θέμα στον επιχειρηματικό κόσμο, αλλά ο GDPR, τα cookies και άλλα θέματα είναι υποχρεωτική ανάγνωση για τους επιχειρηματίες από τις 25 Μαΐου 2018. Ανεξάρτητα από το εάν λειτουργείτε ηλεκτρονικό εμπόριο, προσφέρετε ένα ιστολόγιο ή ακόμα και μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα είναι το προϊόν σας – απειλούνται καταστροφικές κυρώσεις εάν τα δεδομένα δεν χειρίζονται σωστά. Σε αυτήν την ανάρτηση θα μάθετε τα πάντα σχετικά με τον κανονισμό προστασίας δεδομένων, τι είναι τα cookies και γιατί ένας διαχειριστής συναίνεσης αποτελεί μέρος κάθε εξόδου από τον ιστό.

Λύση συναίνεσης για ηλεκτρονικά καταστήματα

Το GDPR: Πέντε γράμματα που αλλάζουν τα πάντα

Πίσω από αυτή τη συντομογραφία, που σίγουρα έχετε προσέξει στο παρελθόν, βρίσκεται ο όρος Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων. Ο κανονισμός αυτός εκδόθηκε από την ΕΕ και ρυθμίζει την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Αυτά περιλαμβάνουν, ενδεικτικά, την κοινή χρήση προσωπικών πληροφοριών με τρίτα μέρη, την έννοια του GDPR για την ελαχιστοποίηση δεδομένων και τις συνέπειες της κοινής χρήσης προσωπικών πληροφοριών χωρίς συναίνεση. Ο GDPR εφαρμόζεται τόσο στο δημόσιο όσο και στο ιδιωτικό πλαίσιο και σε ολόκληρη την ΕΕ. Στόχος της είναι η προστασία όλων των προσωπικών δεδομένων στην ΕΕ , διασφαλίζοντας ταυτόχρονα την ελεύθερη διακίνηση δεδομένων στην ευρωπαϊκή εσωτερική αγορά. Μέχρι τότε, πολλές εταιρείες δεν είχαν ασχοληθεί επαρκώς με την προστασία δεδομένων ή ήταν απρόσεκτες με τα δεδομένα των χρηστών ή των πελατών τους.

Ο GDPR τελικά έβαλε τέλος σε αυτό και ανάγκασε πολλές εταιρείες να ασχοληθούν ειδικά με αυτό το θέμα για πρώτη φορά. Σύμφωνα με τον GDPR, η επεξεργασία προσωπικών δεδομένων επιτρέπεται μόνο με ρητή συγκατάθεση. Αυτό που ακούγεται απλό είναι ιδιαίτερα εκρηκτικό στο Διαδίκτυο. Επειδή χάρη στο εξελιγμένο λογισμικό παρακολούθησης, τα προσωπικά δεδομένα χρήστη μπορούν να ληφθούν εύκολα ακόμα κι αν ο χρήστης δεν αποκαλύψει ο ίδιος δεδομένα, για παράδειγμα σε ένα πεδίο φόρμας.

Στην πραγματικότητα, οι δυνατότητες της σύγχρονης διαδικτυακής τεχνολογίας προχωρούν πολύ περισσότερο, επειδή οι χρήστες μπορούν επίσης να αναγνωριστούν έμμεσα από τη διεύθυνση IP τους και να συνδυαστούν με άλλα προσωπικά χαρακτηριστικά για να σχηματίσουν ένα ατομικό προφίλ. Οι εσκεμμένες παραβιάσεις του GDPR θα τιμωρηθούν αυστηρά. Σε αυτή την περίπτωση, οι εταιρείες πρέπει να περιμένουν υψηλά πρόστιμα ή φυλάκιση έως και δύο ετών.

Τι ακριβώς είναι τα cookies;

Όποιος επισκέπτεται έναν ιστότοπο για πρώτη φορά πιθανότατα θα ερωτηθεί εάν τα cookies του ιστότοπου πρέπει να γίνουν αποδεκτά. Αυτά δεν είναι τίποτα άλλο από μικρά αρχεία κειμένου που μπορούν να αποθηκευτούν στο πρόγραμμα περιήγησης και να συλλέξουν προσωπικές πληροφορίες εκεί. Η χρήση τους δεν περιορίζεται σε συμβατικούς επιτραπέζιους υπολογιστές ή φορητούς υπολογιστές, αλλά είναι επίσης δυνατή σε φορητές συσκευές όπως smartphone και tablet. Μπορούν να εξυπηρετούν διαφορετικούς σκοπούς, αλλά χρησιμοποιούνται κυρίως για την αναγνώριση των χρηστών του ιστότοπου.

Ist Ihre Webseite konform? Finden Sie es heraus mit unserer Checkliste

Checkliste herunterladen

Αυτό μπορεί να είναι ευεργετικό για πολλούς λόγους. Για παράδειγμα, εάν θέλετε ένας ιστότοπος να θυμάται το καλάθι αγορών, τους όρους αναζήτησης ή τα δεδομένα χρήστη σας, τα μικρά αρχεία κειμένου κάνουν ακριβώς αυτό. Από την άλλη πλευρά, μπορούν επίσης να αποθηκεύσουν το ιστορικό του προγράμματος περιήγησης, το οποίο με τη σειρά του παρέχει πληροφορίες για προσωπικά ενδιαφέροντα και συνήθειες. Αυτού του είδους οι πληροφορίες είναι φυσικά εξαιρετικά ενδιαφέρουσες για τους διαφημιστές, ειδικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Επειδή εδώ αποκτάτε ένα απολύτως αυθεντικό προφίλ στο οποίο μπορεί να προσαρμοστεί ιδανικά η μεμονωμένη διαφήμιση.

Εφόσον τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα αποθηκεύονται προφανώς στα μικρά αρχεία κειμένου, είναι απολύτως απαραίτητο σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων να συμφωνεί προσωπικά ο χρήστης με αυτό. Επειδή η αποκάλυψη προσωπικών δεδομένων χωρίς συγκατάθεση μπορεί να υπόκειται σε βαριά πρόστιμα.

Τι ακολουθεί για την προστασία δεδομένων;

Ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων προορίζεται μόνο ως το πρώτο βήμα σε μια ευρύτερη εκστρατεία για ακόμη μεγαλύτερη προστασία των προσωπικών δεδομένων. Η Οδηγία για την προστασία της ιδιωτικής ζωής ηλεκτρονικών επικοινωνιών πρόκειται να τεθεί σε ισχύ στο εγγύς μέλλον. Αυτό είναι ένα ακόμη πιο ακριβές φυλλάδιο για την προστασία των προσωπικών δεδομένων στην ηλεκτρονική επικοινωνία εντός και εκτός του ηλεκτρονικού εμπορίου. Δεδομένου ότι η Οδηγία για την προστασία της ιδιωτικής ζωής ηλεκτρονικών επικοινωνιών δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί, αναμένονται ακόμη ορισμένες αλλαγές.

Λύστε πολλές εργασίες με ένα μόνο εργαλείο

Με τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων, καθιερώθηκε ότι οι χρήστες έπρεπε να δώσουν ρητή δήλωση συγκατάθεσης πριν αποθηκευτούν τα δεδομένα τους.
Επομένως, εάν έχετε βασιστεί προηγουμένως στη χρήση cookies για την εμπορία των προϊόντων σας, οι χρήστες σας πρέπει να συμφωνήσουν ρητά ότι τα cookies ορίζονται στα προγράμματα περιήγησής τους. Η αποθήκευση περαιτέρω προσωπικών δεδομένων για σκοπούς όπως το μάρκετινγκ ή η ανάλυση, όπως η διεύθυνση IP, δεν είναι πλέον δυνατή χωρίς συγκατάθεση.

 

Μείνετε ενημερωμένοι!

Εγγραφείτε στο Newsletter

Ωστόσο, αυτοί είναι μόνο μερικοί από τους πραγματικούς παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη για τη συμμόρφωση με τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων. Οι επιχειρηματίες που θέλουν πρωτίστως να φροντίζουν την καθημερινή τους επιχείρηση χρειάζονται μια ισχυρή και εύχρηστη λύση σε αυτό το σημείο. Επομένως, οι εταιρείες δεν μπορούν να αποφύγουν έναν πάροχο διαχείρισης συναίνεσης. Πρόκειται για έναν πάροχο υπηρεσιών που διαχειρίζεται τη συναίνεση των επισκεπτών του ιστότοπου για τους χρήστες του και ταυτόχρονα προετοιμάζει τα δεδομένα για χρήση στο μάρκετινγκ. Ωστόσο, ο κύριος στόχος ενός διαχειριστή συναίνεσης είναι να κάνει τον ιστότοπο του πελάτη να συμμορφώνεται με τους κανονισμούς.

Ο Διαχειριστής συναίνεσης φέρνει αυτά τα πλεονεκτήματα

Το Consentmanager είναι ένα πλήρως ενσωματωμένο εργαλείο που διευκολύνει τις εταιρείες να συμμορφώνονται με όλες τις διατάξεις του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων και να συλλέγουν δεδομένα για διαφημιστική χρήση. Το εργαλείο συναίνεσης είναι συμβατό με διακομιστές διαφημίσεων όπως το GAM/AdSense και άλλους, προσφέρει ένα ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο λειτουργιών απορρήτου και είναι διαθέσιμο σε τέσσερα διαφορετικά μεγέθη πακέτων. Για τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων και την CCPA (Πολιτική Απορρήτου Καλιφόρνιας/ΗΠΑ), αυτό το εργαλείο περιλαμβάνει αρχεία καταγραφής συναίνεσης, μια ασφαλή βάση δεδομένων με τοποθεσία διακομιστή στην ΕΕ και αυτόματο αποκλεισμό κωδικών και cookie.

Εκτός από την παρακολούθηση, ο πυρήνας είναι ένας ανιχνευτής cookie, ο οποίος ανιχνεύει αυτόματα τον ιστότοπό σας μία φορά την ημέρα και πραγματοποιεί αυτόματο έλεγχο συμμόρφωσης με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων καθώς και αυτόματη ταξινόμηση cookie. Ο ανιχνευτής cookie προσδιορίζει επίσης παρόχους που βρέθηκαν πρόσφατα και εξάγει τη λίστα cookie μέσω πολλών διεπαφών. Το Consentmanager σάς προσφέρει πολλές επιλογές για να κάνετε τον ιστότοπό σας συμβατό με το GDPR και να είστε ασφαλής. Μπορείτε να προσαρμόσετε το εργαλείο στο σχέδιό σας και να προσθέσετε το λογότυπό σας.

Επιπλέον, ο διαχειριστής συναίνεσης σάς προσφέρει πολλές αναφορές και δοκιμές A/B καθώς και προτάσεις βελτιστοποίησης. Επιπλέον, το εργαλείο είναι εύκολο στην ενσωμάτωση, διαθέσιμο σε περισσότερες από 30 γλώσσες και απόλυτα ασφαλές στην Ευρώπη.

Ασφαλίστε τώρα και εφαρμόστε το Consent Manager!

Είστε υπεύθυνοι για την προστασία δεδομένων σε μια εταιρεία ή θα θέλατε να βελτιώσετε περαιτέρω τη συμμόρφωση της ΜΜΕ σας με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων; Τότε τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να εφαρμόσετε μια πλήρως ενσωματωμένη λύση όπως το Consent Manager – ανεξάρτητα από το αν δραστηριοποιείτε στο ηλεκτρονικό εμπόριο ή δραστηριοποιείτε σε άλλο τμήμα. Προστατέψτε την εταιρεία σας από σκληρές κυρώσεις, γιατί σχεδόν κανένας υπεύθυνος προστασίας ανθρωπίνων δεδομένων δεν μπορεί να εργαστεί με την ακρίβεια ενός εργαλείου υψηλής απόδοσης. Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να προστατεύσετε τον εαυτό σας από ακριβά λάθη και να είστε στο δρόμο της επιτυχίας. Γνωρίστε τώρα το Consent Manager και επωφεληθείτε!


περισσότερα σχόλια

Βίντεο

Webinar: Χωρίς cookies = απώλειες εσόδων;

Ο διαδικτυακός κόσμος αντιμετωπίζει μεγάλες αλλαγές, ειδικά για εκδότες και διαφημιστές. Στις 11 Μαρτίου, διοργανώσαμε από κοινού το διαδικτυακό σεμινάριο «No Cookies = Revenue Losses» με το Refinery89.com για να ρίξουμε μια ματιά στο μέλλον. Το διαδικτυακό σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στα αγγλικά. Συζητήθηκαν τα ακόλουθα θέματα: ΣΦΑΙΡΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ Το διαδικτυακό σεμινάριο παρείχε πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με […]
Webinar Google Consent Mode v2
Βίντεο, Νέος

Webinar: Google Consent Mode v2

Το διαδικτυακό σεμινάριο “Google Consent Mode v2” πραγματοποιήθηκε στις 27 Φεβρουαρίου 2024. Το PDF για το διαδικτυακό σεμινάριο μπορείτε να βρείτε εδώ για λήψη . Συζητήθηκαν τα ακόλουθα θέματα: ΣΦΑΙΡΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ Όλοι μιλούν για τη Λειτουργία συναίνεσης Google v2. Από τον Μάρτιο του 2024, η Google θα απαιτεί από όλους τους ιστότοπους και τις εφαρμογές […]