Γενικός

Μέλλον χωρίς cookie: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι χειριστές ιστοτόπων


Τρία μπισκότα ξαπλωμένα σε ένα κινητό τηλέφωνο δίπλα σε ένα πληκτρολόγιο

“Μέλλον χωρίς cookie”: Τι σημαίνει αυτό;

Το μέλλον χωρίς cookie είναι ένας όρος που αναφέρεται στην περιορισμένη χρήση cookies σε ιστότοπους. Αυτό δεν ισχύει απαραίτητα για όλα τα cookies, αλλά ιδιαίτερα για τα cookies τρίτων.

Εάν δεν έχετε χρησιμοποιήσει ποτέ μόνοι σας cookies, θα βρείτε μια σύντομη εξήγηση εδώ. Τα cookies είναι μικρά αρχεία που αποθηκεύονται στον υπολογιστή του χρήστη κατά την περιήγηση σε έναν ιστότοπο. Χρησιμοποιούνται μόνο (με συναίνεση) για την αποθήκευση πληροφοριών όπως τα στοιχεία σύνδεσης του χρήστη ή το ιστορικό περιήγησής του, έτσι ώστε ο ιστότοπος να μπορεί να παρέχει στον χρήστη μια πιο προσαρμοσμένη εμπειρία χρήστη. Υπάρχουν περισσότεροι από δύο τύποι cookies, αλλά για ευκολία, ας μιλήσουμε σήμερα για τα δύο πιο κοινά. Αφενός, υπάρχουν cookie πρώτου μέρους που ορίζονται από τον χειριστή του ιστότοπου και, αφετέρου, υπάρχουν cookies τρίτων που ορίζονται από άλλες εταιρείες (π.χ. διαφημιστές).

Ο ρόλος των cookies στη διαδικτυακή διαφήμιση

Τα cookies διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στον κόσμο της ψηφιακής διαφήμισης, καθώς παρέχουν στους διαφημιζόμενους μεγάλο αριθμό σημαντικών δεδομένων που χρησιμοποιούν για να προσφέρουν στους χρήστες πιο σχετική και αποτελεσματική διαφήμιση.

Ωστόσο, αυτό οδήγησε σε κάποιες επικρίσεις και αμφιβολίες σχετικά με το απόρρητο. Οι επικριτές υποστηρίζουν ότι αυτά τα cookies ενθαρρύνουν τον «καπιταλισμό επιτήρησης», ο οποίος επιδιώκει τη συλλογή δεδομένων χρηστών με σκοπό το κέρδος. Επειδή, στις περισσότερες περιπτώσεις, οι χρήστες παρακολουθούνται χωρίς τη γνώση ή τη συγκατάθεσή τους.

Για το λόγο αυτό, η Google ανακοίνωσε ότι δεν θα χρησιμοποιεί πλέον cookies τρίτων από το 2024. Η εταιρεία θα αναζητούσε νέες τεχνολογίες και προσεγγίσεις που μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία του απορρήτου των χρηστών, ενώ παράλληλα θα εξουσιοδοτούν τους διαφημιστές να προβάλλουν σχετικές διαφημίσεις. Για αυτόν τον λόγο, η Google αναπτύσσει επί του παρόντος διάφορες τεχνολογίες προστασίας δεδομένων γνωστές με τον όρο “Privacy Sandbox” . Αυτό το sandbox χρησιμοποιεί τεχνολογίες όπως η μηχανική εκμάθηση για να ταξινομήσει τους ανθρώπους σε μεγαλύτερες, ανώνυμες κατηγορίες με βάση τα ενδιαφέροντά τους. Αυτό επιτρέπει στους διαφημιστές να συνεχίσουν να εμφανίζουν στους χρήστες διαφημίσεις σχετικές με τα ενδιαφέροντά τους, διατηρώντας παράλληλα την ανωνυμία των χρηστών.

Το επόμενο βήμα είναι περισσότερο τεχνικής φύσης, αν θέλετε, μπορείτε να το παραλείψετε και να μεταβείτε κατευθείαν στο Πώς πρέπει να αντιμετωπίζουν αυτήν την κατάσταση οι ιδιοκτήτες ιστότοπων και οι έμποροι .

Πώς λειτουργεί λοιπόν το Privacy Sandbox;

  1. Ομοσπονδιακή εκμάθηση κοορτών (FLoC): Αντί να χρησιμοποιεί cookies για την παρακολούθηση της συμπεριφοράς των χρηστών, το Privacy Sandbox χρησιμοποιεί FLoC. Είναι ένα νέο σύστημα που χωρίζει τους χρήστες σε ομάδες με παρόμοια ενδιαφέροντα. Οι διαφημιστές μπορούν στη συνέχεια να στοχεύσουν αυτές τις ομάδες αντί για άτομα.
  2. TURTLEDOVE: Το TURTLEDOVE (Δύο μη συσχετισμένα αιτήματα, στη συνέχεια τοπικά εκτελούμενη απόφαση κατά τη νίκη) επιτρέπει στους ιστότοπους να εμφανίζουν εξατομικευμένες διαφημίσεις χωρίς να παρακολουθούν τη συμπεριφορά των χρηστών στον ιστό. Σε αυτήν την περίπτωση, το πρόγραμμα περιήγησης λαμβάνει τις αποφάσεις που σχετίζονται με τη διαφήμιση τοπικά και τα δεδομένα χρήστη παραμένουν ιδιωτικά.
  3. Σύνολα πρώτων μερών: Τα σύνολα πρώτου μέρους σχηματίζουν ένα δίκτυο ιστότοπων ώστε να μπορούν να ανταλλάσσουν δεδομένα μεταξύ τους. Αυτή η συνεργασία βοηθά όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη να παρέχουν εξατομικευμένο περιεχόμενο και διαφημίσεις προστατεύοντας παράλληλα το απόρρητο των χρηστών.
  4. Εμπιστευτικά διακριτικά: Με τα διακριτικά εμπιστοσύνης, τα προγράμματα περιήγησης μπορούν να αποδείξουν σε έναν ιστότοπο ότι ο χρήστης είναι «πραγματικός» χωρίς να χρειάζεται να μεταβιβάσει την ταυτότητά του. Αυτό εμποδίζει τα bots ή άλλα αυτοματοποιημένα συστήματα να χειριστούν το σύστημα.

Τι σημαίνει αυτό για τους κατόχους ιστότοπων

Θα εξαφανιστεί λοιπόν η συναίνεση; Ένα ξεκάθαρο όχι! Θα πρέπει να λάβετε ρητή συναίνεση από τους χρήστες σας, εφόσον υπάρχουν κανονισμοί απορρήτου.

Αλλά ίσως χρειαστεί να προσαρμοστείτε στις νέες τεχνολογίες. Μόλις το Chrome καταργήσει τα cookie τρίτων, οι κάτοχοι ιστοτόπων θα πρέπει να βρουν νέους τρόπους για να προσεγγίσουν το κοινό τους και να μετρήσουν την επιτυχία της διαφήμισής τους. Αυτό μπορεί να σημαίνει τη χρήση νέων τεχνολογιών παρακολούθησης ή την εύρεση νέων προσεγγίσεων για τη διαφήμιση στο διαδίκτυο.

Πώς πρέπει οι διαχειριστές ιστοτόπων και οι υπεύθυνοι μάρκετινγκ να αντιμετωπίσουν αυτήν την κατάσταση;

Ακολουθούν ορισμένα βήματα που μπορούν να ακολουθήσουν οι κάτοχοι ιστοτόπων για να προετοιμαστούν για το μέλλον χωρίς cookie:

  • Δημιουργήστε σχετικό και ποιοτικό περιεχόμενο: Καθώς η στόχευση με βάση τα συμφραζόμενα γίνεται όλο και πιο κοινή, βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας είναι καλά προσαρμοσμένο στο κοινό σας. Η στόχευση με βάση τα συμφραζόμενα είναι μια στρατηγική κατά την οποία η Google αναλύει το περιεχόμενο ενός ιστότοπου και προβάλλει διαφημίσεις με βάση το περιεχόμενο της σελίδας.
  • Εφαρμογή εναλλακτικών μεθόδων παρακολούθησης: Η Google, για παράδειγμα, εργάζεται σε μια νέα τεχνολογία που ονομάζεται Ομοσπονδιακή Μάθηση Κοορτών (FLoC), η οποία ομαδοποιεί χρήστες με παρόμοια συμπεριφορά σερφ σε κοόρτες για στόχευση διαφημίσεων.
  • Κατανόηση δεδομένων πρώτου μέρους: Συλλέξτε και χρησιμοποιήστε δεδομένα πρώτου μέρους, όπως μέσω συνδρομών σε ενημερωτικά δελτία, λογαριασμών χρηστών και δραστηριότητας μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
  • Χρησιμοποιήστε μια πλατφόρμα διαχείρισης συναίνεσης: Παρόλο που τα cookie τρίτων θα ανήκουν σύντομα στο παρελθόν, οι κανονισμοί απορρήτου όπως ο GDPR και ο CPRA εξακολουθούν να απαιτούν τη συναίνεση του χρήστη μέσω cookie πρώτου μέρους πριν συλλεχθούν τα προσωπικά τους δεδομένα.

Μια CMP μπορεί να βοηθήσει τον ιστότοπό σας να διαχειρίζεται τα cookie του και να συμμορφώνεται με αυτήν την πολιτική απορρήτου ακόμη και όταν χρησιμοποιεί εναλλακτικές μεθόδους παρακολούθησης. Απαιτείται CMP, ειδικά εάν δίνετε προτεραιότητα στα δεδομένα πρώτου κατασκευαστή.

  • Οικοδομήστε εμπιστοσύνη: Δεν πρέπει μόνο να δείξετε στους χρήστες σας ότι συμμορφώνεστε με τους πιο πρόσφατους κανονισμούς προστασίας δεδομένων, αλλά και ότι θέτετε το απόρρητό τους προτεραιότητα δίνοντάς τους περισσότερο έλεγχο στα προσωπικά τους δεδομένα. Για το λόγο αυτό είναι σημαντικό να παρέχετε μια σαφή και ξεκάθαρη δήλωση συγκατάθεσης και πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο επεξεργασίας των προσωπικών τους δεδομένων.

Σε ένα μέλλον χωρίς cookies, μια ευέλικτη και ισχυρή CMP θα είναι ένα σημαντικό εργαλείο για τη διαχείριση της συναίνεσης των χρηστών και τη συλλογή δεδομένων. Δοκιμάστε το Conentmanager CMP τώρα δωρεάν.

Προετοιμαστείτε τώρα

Μπορεί να περάσει τον επόμενο χρόνο μέχρι η Google να αποφασίσει για την πιθανή εξάλειψη των cookie τρίτων. Ωστόσο, οι διαχειριστές ιστοτόπων και οι υπεύθυνοι για το μάρκετινγκ μπορούν να ξεκινήσουν την προετοιμασία τώρα.
Πάρτε την πρωτοβουλία τώρα! Βεβαιωθείτε ότι είστε ήδη συμμορφωμένοι και έτοιμοι όταν τεθούν σε ισχύ οι νέες αλλαγές. Η ΔΕΑ μας είναι πάντα ενημερωμένη για νέες και επερχόμενες νομοθετικές αλλαγές από όλο τον κόσμο. Ελέγξτε αμέσως τη συμμόρφωση με τον GDPR του ιστότοπού σας δωρεάν: απλώς κάντε κλικ εδώ για να ξεκινήσετε.


περισσότερα σχόλια

Βίντεο

Webinar: Χωρίς cookies = απώλειες εσόδων;

Ο διαδικτυακός κόσμος αντιμετωπίζει μεγάλες αλλαγές, ειδικά για εκδότες και διαφημιστές. Στις 11 Μαρτίου, διοργανώσαμε από κοινού το διαδικτυακό σεμινάριο «No Cookies = Revenue Losses» με το Refinery89.com για να ρίξουμε μια ματιά στο μέλλον. Το διαδικτυακό σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στα αγγλικά. Συζητήθηκαν τα ακόλουθα θέματα: ΣΦΑΙΡΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ Το διαδικτυακό σεμινάριο παρείχε πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με […]
Webinar Google Consent Mode v2
Βίντεο, Νέος

Webinar: Google Consent Mode v2

Το διαδικτυακό σεμινάριο “Google Consent Mode v2” πραγματοποιήθηκε στις 27 Φεβρουαρίου 2024. Το PDF για το διαδικτυακό σεμινάριο μπορείτε να βρείτε εδώ για λήψη . Συζητήθηκαν τα ακόλουθα θέματα: ΣΦΑΙΡΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ Όλοι μιλούν για τη Λειτουργία συναίνεσης Google v2. Από τον Μάρτιο του 2024, η Google θα απαιτεί από όλους τους ιστότοπους και τις εφαρμογές […]