Νέος

Cookie Banners: Τα πιο συνηθισμένα λάθη που πρέπει να αποφεύγετε


Ένας άνδρας και μια γυναίκα κάθονται σε ένα τραπέζι με ένα φορητό υπολογιστή

Εκτός από μια πολιτική απορρήτου, το banner cookie σε έναν ιστότοπο είναι ένα εξίσου σημαντικό στοιχείο γενικής προστασίας δεδομένων, αλλά τα παράπονα για παραπλανητικά μπάνερ cookie αυξάνονται.
Με τα πρόστιμα που επιβάλλονται για το 2022, βρισκόμαστε αυτήν τη στιγμή σε μια κατάσταση όπου οι χειριστές ιστοτόπων θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί κατά την πλοήγηση στο ναρκοπέδιο απορρήτου. Σίγουρα δεν θέλετε να τραβήξετε την προσοχή των αρχών προστασίας δεδομένων ή των δικηγόρων (θυμηθείτε το προειδοποιητικό κύμα γραμματοσειρών Google 🤯;).

Για το λόγο αυτό, σε αυτό το άρθρο εξετάζουμε τα 5 πιο συνηθισμένα λάθη κατά τη χρήση μπάνερ cookie για να σας προστατεύσουμε ως διαχειριστή ιστότοπου από πιθανά πρόστιμα και ταυτόχρονα να βελτιστοποιήσουμε την εμπειρία χρήστη για τους πελάτες σας.

Εάν βιάζεστε, κάντε κλικ στους παρακάτω συνδέσμους (εντελώς δωρεάν!) και συμμορφωθείτε τώρα με το GDPR :
🚀 Σαρώστε τον ιστότοπό σας τώρα →
🚀 Δημιουργήστε ένα banner cookie σε λίγα λεπτά →

Λάθος #1: Δεν εμφανίζουν καθαρά κουμπιά “Συμφωνώ” και “Απόρριψη”.

Το πρώτο και ίσως το πιο συνηθισμένο λάθος που βλέπετε σήμερα είναι η έλλειψη καθαρών κουμπιών “Συμφωνώ” και “Απόρριψη”, το οποίο είναι υποχρεωτικό για ένα banner cookie συμβατό με τον GDPR. Σύμφωνα με τον GDPR, οι επισκέπτες στον ιστότοπό σας πρέπει να μπορούν να αναγνωρίζουν και τα δύο κουμπιά “Απόρριψη” και “Συμφωνώ”. Σημειώστε εδώ ότι και τα δύο κουμπιά πρέπει να είναι εξίσου αναγνωρίσιμα .

Θυμάστε τους τίτλους των εφημερίδων στις αρχές του 2022 όταν η Google ανακοίνωσε ότι θα προσθέσει ένα κουμπί “άρνηση όλων” στα banner cookie της; Αυτή ήταν μια ελάχιστη απαίτηση για τη χρήση ενός banner cookie συμβατό με τον GDPR, αλλά και μια καθοριστική στιγμή που καθόρισε την ανάγκη για αυτό το μέτρο. Και αυτό χάρη στην απόφαση του CNIL (Γαλλική Υπηρεσία Προστασίας Δεδομένων), που επέβαλε στην Google πρόστιμο συνολικά 150 εκατομμυρίων ευρώ μόνο τον Ιανουάριο του 2022 (συμπεριλαμβανομένου του YouTube!).

✅ Ακολουθήστε το παρακάτω παράδειγμα και χρησιμοποιήστε τη δημιουργία banner cookie του consentmanager για τον ιστότοπό σας για να βεβαιωθείτε ότι η ειδοποίηση cookie εμφανίζει τα κουμπιά “Συμφωνώ” και “Απόρριψη”. Το σύστημά μας θα σας δείξει επίσης ποια σχέδια banner cookie δεν συνιστούμε.

ένα στιγμιότυπο οθόνης δύο στιγμιότυπων οθόνης με ένα τικ

Λάθος #2: Δεν μπλοκάρετε τα cookies σας πριν από τη συγκατάθεσή σας

Ένα άλλο συνηθισμένο λάθος που κάνουν πολλά banner cookie είναι ότι δεν μπλοκάρουν τα cookies πριν δοθεί η συγκατάθεση.

Τι σημαίνει το προηγούμενο μπλοκ και πώς λειτουργεί αυτός ο μηχανισμός;

Όλα τα μη απαραίτητα cookies πρέπει να αποκλειστούν πριν ο χρήστης δώσει τη συγκατάθεσή του. Αυτό σημαίνει ότι ο ιστότοπός σας θα πρέπει να μπορεί να σταματήσει την εκτέλεση των cookies πριν δοθεί η συγκατάθεσή σας. Αυτό μπορεί να είναι αρκετά τεχνικό, εάν δεν διαχειρίζεστε μόνοι σας το περιεχόμενο του ιστότοπού σας. Επομένως, ελέγξτε όλες τις ενεργές προσθήκες που χρησιμοποιούν cookies στο παρασκήνιο. Και αν δεν είστε σίγουροι, ένας σαρωτής cookie μπορεί να σας βοηθήσει πολύ. Οι περισσότερες υπηρεσίες αυτές τις μέρες το προσφέρουν δωρεάν και με αυτό μπορείτε να βρείτε όλα τα πρόσθετα που είναι ενεργά αυτήν τη στιγμή στον ιστότοπό σας.

✅ Αφού μάθετε ποιες από τις υπηρεσίες σας χρησιμοποιούν cookies, βεβαιωθείτε ότι έχετε δημιουργήσει ένα μπλοκ προκαθορισμένου σεναρίου. Για πιο λεπτομερείς οδηγίες σχετικά με τον τρόπο αποκλεισμού των cookies, κάντε κλικ εδώ .

Λάθος #3: Οι χρήστες δεν έχουν τρόπο να αλλάξουν ή να αποσύρουν τη συγκατάθεσή τους

Ένα σημαντικό μειονέκτημα ενός μη συμμορφούμενου banner cookie σε έναν ιστότοπο είναι ότι εάν ο χρήστης αλλάξει γνώμη, δεν έχει τρόπο να επιστρέψει και να αλλάξει τις ρυθμίσεις του. Πολλοί χειριστές ιστοτόπων παραμελούν αυτήν την επιλογή για οπτικούς λόγους. Η τοποθέτηση ενός γραφικού στοιχείου στο πλάι της σελίδας μπορεί να μην είναι πολύ αισθητική. Αλλά να είστε βέβαιοι ότι σύμφωνα με τον GDPR αυτό είναι υποχρεωτικό για τα μπάνερ cookie. Οι χρήστες σας πρέπει να γνωρίζουν ότι μπορούν να αλλάξουν τις προτιμήσεις τους ανά πάσα στιγμή και πρέπει να τους παρέχετε έναν εύκολο τρόπο για να το κάνουν.

✅ Βεβαιωθείτε ότι μετά την αποδοχή ή την απόρριψη των cookies, ο χρήστης μπορεί να επιστρέψει στο banner cookie σας με ένα απλό κλικ στην οθόνη του ιστότοπού σας.

Με το εργαλείο cookie consentmanager, το widget μπορεί να προσαρμοστεί 100% στη σχεδίαση του ιστότοπού σας: λογότυπο, τοποθέτηση, γραμματοσειρά μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια!

ένα στιγμιότυπο οθόνης μιας οθόνης υπολογιστή με πλαίσια ελέγχου εικονιδίων πολλαπλών ρυθμίσεων

Λάθος #4: Το banner cookie σας δεν είναι ενημερωμένο

Οι ενημερωμένες πολιτικές που συνδέονται στα banner σας για τα cookie αποτελούν προϋπόθεση για να μπορούν οι χρήστες σας να ασκούν νόμιμα τα δικαιώματά τους. Για αυτόν τον λόγο, θα πρέπει να μείνετε μακριά από εργαλεία συμμόρφωσης που προσφέρουν πολιτικές μίας αγοράς. Μπορεί να είναι φθηνότερα, αλλά να γνωρίζετε ότι οι πολιτικές σας μπορεί να είναι ξεπερασμένες . Τα τελευταία χρόνια, τα θεμελιώδη ζητήματα προστασίας δεδομένων έχουν αλλάξει τουλάχιστον κάθε 6 μήνες και έχουν προστεθεί νέες χώρες/περιοχές. Σε αυτή την περίπτωση δεν προστατεύεστε πλέον μόλις αλλάξει η νομοθεσία. Και όπως γνωρίζετε, το τοπίο των νόμων περί απορρήτου εξελίσσεται συνεχώς.

✅ Βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε ένα πρόγραμμα δημιουργίας banner cookie που θα ενημερώνει αυτόματα την πολιτική σας και, εάν είναι απαραίτητο, το banner σε περίπτωση αλλαγής της νομοθεσίας. Επίσης, βεβαιωθείτε ότι συμμορφώνεστε με τους νόμους στη γεωγραφική περιοχή των χρηστών σας και στην περιοχή όπου δραστηριοποιείται η επιχείρησή σας.

ένα στιγμιότυπο οθόνης μιας οθόνης υπολογιστή με επισημασμένη την ειδοποίηση των cookie και της επεξεργασίας δεδομένων

ένα στιγμιότυπο οθόνης του πίνακα ρυθμίσεων στόχευσης ενός ιστότοπου

Λάθος #5: Χρησιμοποιείτε σκούρα μοτίβα

Τα Dark Patterns, μια άλλη λέξη για τα παραπλανητικά σχέδια σχεδίασης, είναι ένας όρος που επινοήθηκε από τον Harry Brignull στις 28 Ιουλίου 2010 με την εγγραφή του darkpatterns.org. Πρόκειται για πρακτικές που οδηγούν τον χρήστη να πάρει μια απόφαση που δεν είχε σκοπό. Αυτό γίνεται μέσω οπτικών τεχνασμάτων με τα οποία ο χρήστης μπορεί να παρακινηθεί συναισθηματικά να πάρει μια απόφαση που είναι μειονεκτική για αυτόν. Στην περίπτωση banner cookie, αυτό μπορεί να έχει τη μορφή:

  • Προεπιλεγμένα πλαίσια ελέγχου
  • Αντικατάσταση του κουμπιού “Απόρριψη” με ένα κουμπί “Ρυθμίσεις”.
  • Ορισμός των cookies μάρκετινγκ ως απαραίτητα cookies
  • Το χρώμα του κουμπιού Συμφωνώ είναι πιο εμφανές από το κουμπί Απόρριψη, δίνοντας προτίμηση στο ένα κουμπί έναντι του άλλου
  • Δεν υπάρχει επιλογή απόρριψης όλων των cookies, αντίθετα να εξαιρεθείτε από μεμονωμένες κατηγορίες με βάση το έννομο συμφέρον

✅ Ο χρήστης δεν πρέπει να πείθεται ή να πιέζεται να αποδεχτεί τα cookies. Επομένως, βεβαιωθείτε ότι η ειδοποίησή σας για τα cookie δεν περιέχει οπτικά κόλπα και ότι συμμορφώνεστε με τις απαιτήσεις GDPR για τα cookies.

Μην σηκώνετε το δάχτυλο εδώ και προετοιμαστείτε καλά για το έτος 2023! Με το banner cookie consentmanager αποφεύγετε αυτά τα κοινά λάθη (και συνεπώς τα πρόστιμα) και πολλά άλλα για τα οποία δεν πρέπει να ξοδεύετε τον πολύτιμο χρόνο σας.

Ανακαλύψτε το banner cookie του consentmanager !


περισσότερα σχόλια

Βίντεο

Webinar: Χωρίς cookies = απώλειες εσόδων;

Ο διαδικτυακός κόσμος αντιμετωπίζει μεγάλες αλλαγές, ειδικά για εκδότες και διαφημιστές. Στις 11 Μαρτίου, διοργανώσαμε από κοινού το διαδικτυακό σεμινάριο «No Cookies = Revenue Losses» με το Refinery89.com για να ρίξουμε μια ματιά στο μέλλον. Το διαδικτυακό σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στα αγγλικά. Συζητήθηκαν τα ακόλουθα θέματα: ΣΦΑΙΡΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ Το διαδικτυακό σεμινάριο παρείχε πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με […]
Webinar Google Consent Mode v2
Βίντεο, Νέος

Webinar: Google Consent Mode v2

Το διαδικτυακό σεμινάριο “Google Consent Mode v2” πραγματοποιήθηκε στις 27 Φεβρουαρίου 2024. Το PDF για το διαδικτυακό σεμινάριο μπορείτε να βρείτε εδώ για λήψη . Συζητήθηκαν τα ακόλουθα θέματα: ΣΦΑΙΡΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ Όλοι μιλούν για τη Λειτουργία συναίνεσης Google v2. Από τον Μάρτιο του 2024, η Google θα απαιτεί από όλους τους ιστότοπους και τις εφαρμογές […]