Νέος

IAB GPP: Η νέα αντικατάσταση IAB TCF


Το IAB παρουσίασε το τελευταίο του πρότυπο τον Σεπτέμβριο: IAB GPP. Εδώ εξηγούμε τι κρύβεται πίσω από αυτό, πώς χρησιμοποιείται και γιατί η GPP γίνεται η αντικατάσταση του IAB TCF v3.

IAB TCF v2 ως βάση

Στην Ευρώπη, το πρότυπο IAB TCF v1 είναι το μέτρο όλων των πραγμάτων από το 2018 όσον αφορά τη μετάδοση της συναίνεσης από ιστότοπους σε άλλους συμμετέχοντες στην αγορά (συνήθως διαφημιστές). Το 2020 κυκλοφόρησε μια νέα έκδοση με το IAB TCF v2, η οποία έφερε διάφορες βελτιώσεις. Από τότε, ωστόσο, έχουν συμβεί πολλά και έχουν προστεθεί πολλές νέες απαιτήσεις που δεν εφαρμόζονται στο TCF v2. Αυτό περιλαμβάνει:

  • Το TCF δέχεται κριτική στο Βέλγιο σε σχέση με διάφορους παράγοντες. Ως εκ τούτου, από τεχνική άποψη, απαιτείται ενημέρωση για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις νέες απαιτήσεις των αρχών
  • Από το TCF v2, η χρήση του TCF έχει αλλάξει αφενός (βλέπουμε πολλές περισσότερες περιπτώσεις περιορισμών εκδοτών), αφετέρου πολλοί νέοι προμηθευτές έχουν συμπεριληφθεί στο GVL του IAB (“Παγκόσμια Λίστα Προμηθευτών”). Και τα δύο διασφαλίζουν ότι η συμβολοσειρά συναίνεσης μεγαλώνει και έτσι γίνεται όλο και περισσότερο πρόβλημα.

Εκτός από την Ευρώπη, μια σειρά από άλλες περιφέρειες βρίσκονται τώρα τόσο μακριά που υπάρχει ανάγκη για ένα ενιαίο πρότυπο συναίνεσης. Μετά την Ευρώπη και την Καλιφόρνια, είναι επίσης απαραίτητο να μεταδίδονται αντίστοιχα σήματα για τον Καναδά, τη Βιρτζίνια, το Κολοράντο, τη Γιούτα και το Κονέκτικατ από την 1η Ιανουαρίου 2023. Μπορεί επίσης να υποτεθεί ότι θα ακολουθήσουν και άλλες περιοχές στο εγγύς μέλλον. Ωστόσο, το TCF έχει σχεδιαστεί μόνο για την Ευρώπη (GDPR) και η απλή αντιγραφή του κάθε φορά δεν θα είναι βιώσιμη για τους παρόχους μακροπρόθεσμα. Ως εκ τούτου, απαιτείται μια νέα λύση που να αντιμετωπίζει τα προβλήματα του TCF αφενός και να είναι αρκετά ευέλικτη και ευρεία ώστε να μπορεί να εφαρμοστεί σε πολλές νέες περιφέρειες, αφετέρου.

Παγκόσμια Πλατφόρμα Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων

Η απάντηση στα παραπάνω προβλήματα είναι πλέον η GPP ή η Παγκόσμια Πλατφόρμα Απορρήτου. Το GPP, μέρος του IAB Tech Lab, είναι κατά κύριο λόγο μια τεχνική προδιαγραφή και όχι ρητά μια “πολιτική”. Συγκεκριμένα, ρυθμίζει τον τρόπο δομής της “Συμβολοσειράς συναίνεσης”, ποια API είναι διαθέσιμα και πώς οι CMP, οι εκδότες και οι προμηθευτές αλληλεπιδρούν μεταξύ τους. Ωστόσο, αντί να καθορίζει μια σταθερή σειρά όπως με το TCF, η GPP ορίζει μόνο ένα “κιτ κατασκευής” στοιχείων από τα οποία μπορούν στη συνέχεια να χρησιμοποιηθούν οι τοπικές προδιαγραφές. Αν λοιπόν μια περιφέρεια θέλει να προσφέρει μια νέα τεχνική λύση αύριο, μπορεί να το κάνει πολύ εύκολα με βάση τις ΠΔΣ – χωρίς να χρειάζεται να γράψει δικές της τεράστιες και εκτενείς τεχνικές προδιαγραφές. Το μόνο που έχει να κάνει η Περιφέρεια είναι να δημιουργήσει μια πολιτική (τους «Κανόνες») και να γράψει ένα Manfist. Το τελευταίο ρυθμίζει την τεχνική δομή των πληροφοριών και λειτουργεί αυτόματα ως βάση για όλες τις λειτουργίες ΠΔΣ.

Fibonacci στη συμπίεση

Ένα από τα κύρια προβλήματα του IAB TCF v2 (Ευρώπη) είναι το αυξανόμενο μέγεθος των συμβολοσειρών συναίνεσης, που ονομάζονται επίσης TCString. Ενώ μια συμβολοσειρά συναίνεσης “ό,τι απορρίφθηκε” έχει συνήθως μόνο περίπου 60 χαρακτήρες, μια συμβολοσειρά συναίνεσης “όλα αποδεκτά” μπορεί να έχει μήκος 300 ή 500 χαρακτήρες. Εάν η λίστα παρόχων του ιστότοπου είναι πολύ μεγάλη ή υπάρχουν περιορισμοί εκδότη, ένα TCString μπορεί επίσης να έχει μήκος μερικά kilobyte (δηλαδή χιλιάδες χαρακτήρες). Τέτοιες μεγάλες συμβολοσειρές επιβραδύνουν την ταχύτητα φόρτωσης ιστοσελίδων, προκαλούν προβλήματα μνήμης και σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί ακόμη και να κάνουν τις ιστοσελίδες απρόσιτες.

Η λύση στο πρόβλημα ονομάζεται Fibonacci. Γύρω στο έτος 1202, ο Ιταλός μαθηματικός επινόησε μια μαθηματική ακολουθία που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να περιγράψει απλώς αριθμούς. Μεταφερόμενες στα σημερινά συστήματα υπολογιστών, οι ακολουθίες αριθμών χρησιμοποιούνται τελικά για συμπίεση: αντί για πολλές μεγάλες αλυσίδες bit με το IAB TCF v2, το GPP απλώς συμπιέζει τις ακολουθίες αριθμών με αριθμούς Fibonacci σε πολύ μικρές ακολουθίες bit. Και το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό: Ενώ το μήκος των συμβολοσειρών απόρριψης συναίνεσης παραμένει λίγο πολύ το ίδιο, συρρικνώνεται κατά 70% σε ορισμένες περιπτώσεις, ειδικά στην περίπτωση μακρών συμβολοσειρών συναίνεσης. Μια συμβολοσειρά συναίνεσης IAB TCF που προηγουμένως είχε μήκος 1000 χαρακτήρες μπορούσε να αναπαρασταθεί με GPP μόνο με περίπου 300 χαρακτήρες.

IAB TCF Καναδά και πολιτείες των ΗΠΑ ως πρώτη δοκιμή

Ο Καναδάς θα είναι η πρώτη περιοχή που θα χρησιμοποιήσει το νέο πρότυπο GPP. Το IAB TCF Canada εξυπηρετείται αποκλειστικά μέσω GPP: Εάν ένας εκδότης ή ένας πωλητής θέλει να χρησιμοποιήσει τα σήματα για την καναδική αγορά, πρέπει (μόνο) να εφαρμόσει GPP. Αν και το TCF Canada είναι σε μεγάλο βαθμό ένα αντίγραφο 1:1 του IAB TCF v2 (Ευρώπη), διαφέρει τεχνικά ως προς τη διαδρομή πρόσβασης και την κωδικοποίηση.

Εκτός από τον Καναδά, νέοι νόμοι για την προστασία δεδομένων θα τεθούν επίσης σε ισχύ ή θα εφαρμοστούν από τις αρχές σε διάφορες πολιτείες των ΗΠΑ την 1η Ιανουαρίου 2023. Εκτός από το IAB TCF Canada, το IAB πιθανότατα θα δημοσιεύσει περαιτέρω προδιαγραφές GPP για το Κολοράντο, τη Γιούτα ή τη Βιρτζίνια αυτόν τον μήνα.

διαχειριστής συναίνεσης και GPP

Η ομάδα διαχείρισης συναίνεσης διαδραμάτισε βασικό ρόλο στην ανάπτυξη της ΠΔΣ. Για παράδειγμα, ο Διευθύνων Σύμβουλος του consentmanager, Jan Winkler, είναι ο κύριος προγραμματιστής πίσω από τις τεχνικές προδιαγραφές της GPP στο IAB και επομένως είναι υπεύθυνος για το σχεδιασμό και την εφαρμογή του νέου προτύπου στο IAB. Καμία άλλη CMP δεν είχε τόσο ισχυρό αντίκτυπο στο νέο πρότυπο. Αυτό είναι ένα ιδιαίτερο πλεονέκτημα για τους πελάτες consentmanager: Δεδομένου ότι όλες οι τεχνικές προδιαγραφές του IAB έπρεπε να ελεγχθούν εκ των προτέρων, το consentmanager έχει ήδη όλα τα στοιχεία που θα συνθέσουν το GPP στο μέλλον. Επομένως, ο consentmanager θα είναι η πρώτη CMP που θα υποστηρίξει πλήρως το νέο πρότυπο. Οι πελάτες που θέλουν να χρησιμοποιήσουν το GPP για τον Καναδά, το Κολοράντο, τη Γιούτα, τη Βιρτζίνια, το Κονέκτικατ ή την Ευρώπη μπορούν να το κάνουν από την ενημέρωση του Οκτωβρίου. Οι πελάτες consentmanager είναι (για άλλη μια φορά) μήνες μπροστά από όλους τους άλλους παρόχους και μπορούν έτσι να εξασφαλίσουν μια καλύτερη θέση στην αγορά.


περισσότερα σχόλια

Βίντεο

Webinar: Χωρίς cookies = απώλειες εσόδων;

Ο διαδικτυακός κόσμος αντιμετωπίζει μεγάλες αλλαγές, ειδικά για εκδότες και διαφημιστές. Στις 11 Μαρτίου, διοργανώσαμε από κοινού το διαδικτυακό σεμινάριο «No Cookies = Revenue Losses» με το Refinery89.com για να ρίξουμε μια ματιά στο μέλλον. Το διαδικτυακό σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στα αγγλικά. Συζητήθηκαν τα ακόλουθα θέματα: ΣΦΑΙΡΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ Το διαδικτυακό σεμινάριο παρείχε πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με […]
Webinar Google Consent Mode v2
Βίντεο, Νέος

Webinar: Google Consent Mode v2

Το διαδικτυακό σεμινάριο “Google Consent Mode v2” πραγματοποιήθηκε στις 27 Φεβρουαρίου 2024. Το PDF για το διαδικτυακό σεμινάριο μπορείτε να βρείτε εδώ για λήψη . Συζητήθηκαν τα ακόλουθα θέματα: ΣΦΑΙΡΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ Όλοι μιλούν για τη Λειτουργία συναίνεσης Google v2. Από τον Μάρτιο του 2024, η Google θα απαιτεί από όλους τους ιστότοπους και τις εφαρμογές […]