Γενικός

Cookie Banner – το νομικό και τεχνικό υπόβαθρο


Η χρήση banner cookie σε συμμόρφωση με την προστασία δεδομένων είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τους χειριστές ιστότοπων. Εάν τα banner cookie πρόκειται να σχεδιαστούν σύμφωνα με τον GDPR, οι χρήστες του ιστότοπου πρέπει να μπορούν να συμφωνούν με την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων ή να μπορούν να τα απορρίψουν με τη βοήθεια του banner cookie. Τι πρέπει όμως να λάβετε υπόψη εάν θέλετε να χρησιμοποιήσετε banner cookie ή banner περιεχομένου cookie; Ποιοι κανόνες ισχύουν για τη χρήση των cookies; Πώς πρέπει να μοιάζει το κείμενο του banner cookie; Πώς πρέπει να σχεδιάζονται τεχνικά και νομικά τα banner cookie;

Λύση συναίνεσης για ιστότοπους και εφαρμογές για κινητά

Banner cookie – τα προσωπικά δεδομένα αποθηκεύονται

Τα cookies χρησιμοποιούνται για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων. Αυτό σημαίνει ότι μικρά κομμάτια πληροφοριών κειμένου αποθηκεύονται στη συσκευή του χρήστη του Διαδικτύου . Ο χρήστης ή οι συσκευές του μπορούν να αντιστοιχιστούν μεμονωμένα με αυτόν τον τρόπο. Αυτό χρησιμοποιείται, για παράδειγμα, για παρακολούθηση. Με την παρακολούθηση παρακολουθείται η συμπεριφορά του χρήστη. Η διεύθυνση IP, το δακτυλικό αποτύπωμα του προγράμματος περιήγησης ή άλλα κριτήρια μπορούν να χρησιμοποιηθούν για αυτήν την παρακολούθηση. Επειδή τα προσωπικά δεδομένα υποβάλλονται σε επεξεργασία, ένα cookie πρέπει να συμμορφώνεται με τον GDPR. Εδώ ισχύει ο νόμος περί προστασίας δεδομένων και το κείμενο του banner cookie πρέπει επίσης να σχεδιαστεί ανάλογα.

Τι είναι στην πραγματικότητα τα cookies;

Τα cookies είναι βασικά αρχεία κειμένου που αποθηκεύονται από τον πάροχο ενός ιστότοπου στον υπολογιστή του χρήστη ή σε άλλη τελική συσκευή. Όταν επισκέπτεστε ξανά τον ιστότοπο, αυτά τα αρχεία κειμένου διαβάζονται ξανά προκειμένου να διευκολυνθεί η πλοήγηση στο δίκτυο ή οι συναλλαγές και να αναλυθούν πληροφορίες σχετικά με τη συμπεριφορά των επισκεπτών του ιστότοπου. Παραδείγματα του τρόπου λειτουργίας των cookies είναι:

  • Ο επισκέπτης της ιστοσελίδας αναγνωρίζεται, αναγνωρίζεται και λαμβάνει προσαρμοσμένη διαφήμιση.
  • Τα δεδομένα σύνδεσης ενός χρήστη αποθηκεύονται έτσι ώστε να μην χρειάζεται να εισαχθούν ξανά όταν τα επισκεφτούν ξανά. Αυτό διευκολύνει, για παράδειγμα, την επιστροφή στο Facebook.
  • τα προϊόντα που τοποθετούνται στο καλάθι αγορών αποθηκεύονται.
 

Μείνετε ενημερωμένοι!

Εγγραφείτε στο Newsletter

Βασικά, υπάρχουν διαφορετικοί τύποι cookies. Η πιο σημαντική διαφορά είναι ότι υπάρχουν τεχνικά απαραίτητα και τεχνικά μη απαραίτητα αρχεία κειμένου . Αυτές οι δύο παραλλαγές αντιμετωπίζονται νομικά διαφορετικά. Τα cookies που είναι απαραίτητα για τη λειτουργία ενός ιστότοπου θεωρούνται τεχνικά απαραίτητα. Τα cookies θεωρούνται τεχνικά περιττά εάν χρησιμοποιούνται για την επιδίωξη οικονομικών συμφερόντων. Αυτά περιλαμβάνουν, για παράδειγμα:

  • Cookies από προσθήκες κοινωνικών μέσων (Twitter, Facebook, Google+, Instagram, Pinterest, LinkedIn)
  • Cookies από εφαρμογές ενσωμάτωσης βίντεο, όπως το Youtube
  • Cookies Υπηρεσιών Συνεργατών
  • Cookies από υπηρεσίες επαναστόχευσης
  • Cookies από υπηρεσίες επαναληπτικού μάρκετινγκ
  • Διαδικτυακές υπηρεσίες χαρτών όπως οι Χάρτες Google
  • Cookies από SZM (κλιμακούμενες κεντρικές μέθοδοι μέτρησης)

Μπορείτε να κάνετε άλλη διάκριση με τα cookies και να τα χωρίσετε σε απαραίτητα cookies, cookies ανάλυσης και cookies για σκοπούς μάρκετινγκ.

  • Τα βασικά cookies είναι όλα τα cookies που απαιτούνται για τη λειτουργία του ιστότοπου. Η συγκατάθεση δεν είναι υποχρεωτική για αυτόν τον τύπο cookie.
  • Τα cookie ανάλυσης είναι cookie για το Google Analytics, το Matomo ή το etracker – δηλαδή εργαλεία που αναλύουν τη συμπεριφορά των επισκεπτών. Αυτά υπόκεινται συνήθως σε έγκριση.
  • Τα cookies μάρκετινγκ χρησιμοποιούνται πάντα όταν πρόκειται για διαδικτυακή διαφήμιση. Αυτά τα εργαλεία καταγράφουν τα ενδιαφέροντα των επισκεπτών του ιστότοπου, έτσι ώστε η προσαρμοσμένη διαφήμιση να μπορεί να εμφανίζεται στους χρήστες σε διαφορετικούς ιστότοπους. Το Facebook Pixel, το Google Remarketing και το Google Adsense είναι μεταξύ αυτών των εργαλείων. Εάν θέλετε να χρησιμοποιήσετε αυτά τα εργαλεία, χρειάζεστε πάντα τη συγκατάθεση του επισκέπτη του ιστότοπου.

Banner cookie – τεχνικά απαραίτητα και τεχνικά μη απαραίτητα cookies

Για μεγάλο χρονικό διάστημα, τα τεχνικά απαραίτητα cookies μπορούσαν να οριστούν χωρίς τη συγκατάθεση του χρήστη. Από την άλλη πλευρά, έπρεπε πάντα να λαμβάνεται η συγκατάθεση του χρήστη για τη ρύθμιση των cookies που δεν ήταν τεχνικά απαραίτητα. Ο νόμος προβλέπει πλέον πολύ αυστηρότερους κανονισμούς . Εάν ένα cookie πρόκειται να συμμορφωθεί με τον GDPR, ο χρήστης πρέπει σχεδόν πάντα να δίνει τη συγκατάθεσή του. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να δοθεί συγκατάθεση για να οριστούν σχεδόν όλα τα cookies . Επομένως, ένα banner cookie δεν πρέπει να είναι διαθέσιμο μόνο εάν τα cookies χρησιμοποιούνται για διαφημιστικούς σκοπούς, αλλά και εάν πρόκειται να εκπληρωθούν λειτουργίες άνεσης.

Εάν, για παράδειγμα, η ρύθμιση γλώσσας του χρήστη έχει αποθηκευτεί, το cookie θα πρέπει να σχεδιαστεί σύμφωνα με τον GDPR. Οι νομικές ρυθμίσεις αποσκοπούν στο να διασφαλίσουν ότι προστατεύονται τόσο τα προσωπικά δεδομένα του χρήστη όσο και το δικαίωμά του στην αυτοδιάθεση . Παρόλο που εξακολουθεί να γίνεται διάκριση μεταξύ της ρύθμισης των τεχνικά απαραίτητων και των τεχνικά περιττών cookie, δεν είναι πάντα δυνατή η σαφής διάκριση μεταξύ αυτών των δύο παραλλαγών. Εάν θέλετε να ενεργήσετε σύμφωνα με τη νομοθεσία, θα πρέπει να ακολουθήσετε μια συντηρητική προσέγγιση και να χρησιμοποιήσετε banner για cookie με διαφανείς πληροφορίες σχετικά με τη χρήση των cookies . Ένα banner cookie με το αντίστοιχο κείμενο banner cookie είναι επίσης χρήσιμο για cookies που χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση προτιμήσεων.

Ist Ihre Webseite konform? Finden Sie es heraus mit unserer Checkliste

Checkliste herunterladen

Μπορεί να ειπωθεί με βεβαιότητα ότι θα πρέπει πάντα να λαμβάνεται δήλωση συγκατάθεσης για cookies που χρησιμοποιούνται για μάρκετινγκ, παρακολούθηση, στατιστικά στοιχεία ή ανάλυση. Ανάλογα με τον τύπο των cookies, είναι δυνατά banner cookie ή banner συναίνεσης cookie. Βασικά μπορεί κανείς να πει:

  • Εάν τα cookies είναι απαραίτητα από τεχνική άποψη, αρκεί απλώς να ενημερώσετε τον χρήστη σχετικά με τη ρύθμιση των cookies. Αυτό σημαίνει ότι εδώ θα ήταν δυνατή μια καθαρή ειδοποίηση cookie.
  • Εάν απαιτείται η συναίνεση του χρήστη για ένα cookie σύμφωνα με τον GDPR, δεν αρκεί μια ειδοποίηση cookie. Ο χρήστης δεν χρειάζεται μόνο να ενημερώνεται για τη ρύθμιση των cookies. Πρέπει να ληφθεί η συγκατάθεση του χρήστη. Τα απλά cookie banner που ενημερώνουν μόνο τον χρήστη δεν εξυπηρετούν αυτόν τον σκοπό. Εδώ πρέπει να χρησιμοποιείται ένα banner συναίνεσης cookie.

Δεδομένου ότι οι καθαρές πληροφορίες σχετικά με τη ρύθμιση των cookies είναι σπάνια επαρκείς, στις περισσότερες περιπτώσεις θα πρέπει να καταφύγετε σε ένα banner περιεχομένου cookie.

Τι είναι τα μπάνερ για cookie;

Όταν ένας χρήστης επισκέπτεται έναν ιστότοπο για πρώτη φορά, συνήθως εμφανίζεται ένα banner cookie. Συνήθως το banner cookie φαίνεται στο κάτω μέρος του ιστότοπου. Σε ορισμένες περιπτώσεις, θα ανοίξει επίσης ένα αναδυόμενο παράθυρο. Το banner περιέχει ένα κείμενο banner cookie που ενημερώνει τον χρήστη για τα cookies και τους trackers που υπάρχουν στον ιστότοπο. Με ένα banner συναίνεσης cookie, ο χρήστης έχει επίσης τη δυνατότητα να δώσει τη συγκατάθεσή του για τη χρήση των cookies. Μπορεί να συμφωνήσει ή να αρνηθεί την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων. Χάρη στα cookies, οι χρήστες του Διαδικτύου μπορούν να αναγνωριστούν όταν επισκέπτονται ξανά. Αυτό σημαίνει ότι εάν κάτι έχει αποθηκευτεί στο καλάθι αγορών, θα εξακολουθεί να είναι διαθέσιμο την επόμενη φορά που θα το επισκεφτείτε.

Λύση συναίνεσης με ατομικό σχεδιασμό

Κάθε φορά που ο χρήστης έχει κάνει μεμονωμένες ρυθμίσεις, τα cookies μπορούν να διασφαλίσουν ότι αυτές οι ρυθμίσεις δεν χρειάζεται να γίνουν ξανά όταν επισκέπτεται ξανά τον ιστότοπο. Τα cookies είναι απαραίτητα για την τεχνική λειτουργία ενός ιστότοπου. Ωστόσο, υπάρχουν και μη απαραίτητα cookies και εδώ ο χρήστης πρέπει να έχει τη δυνατότητα να ενημερωθεί για αυτά και να συναινέσει στην επεξεργασία προσωπικών δεδομένων ή να τα αρνηθεί. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι ο GDPR δεν περιορίζεται στη χρήση cookies, αλλά περιλαμβάνονται και άλλες τεχνολογίες εάν χρησιμοποιούνται με οποιονδήποτε τρόπο για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων. Ο όρος “cookie banner” μπορεί επομένως να είναι παραπλανητικός και ένα απλό banner για cookies δεν αρκεί σε πολλές περιπτώσεις εάν θέλετε να συμμορφωθείτε με τις απαιτήσεις του GDPR .

Χρειάζομαι ένα banner cookie για τον ιστότοπό μου;

Όποιος έχει έναν ιστότοπο και έχει επισκέπτες από την ΕΕ (ή από έξω) θα πρέπει να έχει ένα αντίστοιχο banner. Ένα πρόγραμμα δημιουργίας banner cookie μπορεί να είναι πολύ χρήσιμο εδώ. Η εταιρεία δημιουργίας banner cookie θα πρέπει να σχεδιάζει τα banner με τέτοιο τρόπο ώστε ο χρήστης να είναι πλήρως ενημερωμένος για τα cookies και να έχει τη δυνατότητα να επιλέξει. Για το σκοπό αυτό, η δημιουργία banner cookie πρέπει να σαρώσει όλα τα cookies και να τα καταχωρήσει ανάλογα στο banner. Το κείμενο του banner cookie ενημερώνει τους χρήστες σχετικά με τη ρύθμιση των cookies και μπορεί να ληφθεί συγκατάθεση. Μελέτες έχουν δείξει ότι πολλοί χειριστές ιστοτόπων δεν γνωρίζουν καν ότι τα δεδομένα των χρηστών τους υποβάλλονται σε επεξεργασία από τρίτους ή τέταρτους. Για παράδειγμα, υπάρχουν Trojans των οποίων η ύπαρξη συχνά δεν είναι γνωστή καν στους χειριστές ιστότοπων. Ωστόσο, με ένα σύστημα διαχείρισης συναίνεσης υψηλής απόδοσης, οι σελίδες μπορούν να σαρωθούν για τυχόν cookies από άλλα μέρη. Όποιος θέλει να προστατεύσει τα δεδομένα των χρηστών του και να διασφαλίσει ότι το banner cookie του είναι συμβατό με τον GDPR χρειάζεται μια εξελιγμένη και σε βάθος λύση. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να διασφαλιστεί ότι όλα τα cookies και οι ιχνηλάτες μπορούν πραγματικά να βρεθούν και να ελέγχονται στον ιστότοπο, όπως απαιτείται από τον GDPR. Άλλωστε, όποιος δεν έχει επισκόπηση ολόκληρης της ιστοσελίδας από τεχνική και λειτουργική άποψη δεν μπορεί να εγγυηθεί την προστασία των δεδομένων των χρηστών. Ως εκ τούτου, είναι απολύτως απαραίτητο για τους χειριστές ιστότοπων μια συσκευή δημιουργίας banner cookie που μπορεί να αναπαράγει ένα banner cookie που συμμορφώνεται με τις διατάξεις του GDPR.

Τι πρέπει να λάβετε υπόψη κατά την εφαρμογή banner περιεχομένου cookie στην πράξη;

Λόγω των νομικών κανονισμών, υπάρχουν ορισμένοι κανόνες που πρέπει να τηρούνται κατά την εφαρμογή ενός banner περιεχομένου cookie. Εάν χρησιμοποιούνται banner περιεχομένου cookie, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη τα ακόλουθα σημεία:

  • Πριν οριστούν cookies που απαιτούν συναίνεση, πρέπει πρώτα να ληφθεί η συγκατάθεση. Υπάρχουν ακόμη πολλά να καλύψουμε τη διαφορά σε πολλούς ιστότοπους. Δεν αρκεί να χρησιμοποιήσετε ένα σωστό κείμενο banner cookie εάν η τεχνική υλοποίηση δεν λειτουργεί σωστά.
  • Η συγκατάθεση δεν θεωρείται δεδομένη εάν ο χρήστης πλοηγείται ή κάνει κύλιση στον ιστότοπο. Αυτό δεν συνιστά νομικά συμμορφούμενη συγκατάθεση.
  • Εάν χρησιμοποιείται μια συσκευή δημιουργίας banner cookie, πρέπει να σχεδιάσει το banner με τέτοιο τρόπο ώστε η ανάκληση της συγκατάθεσης να είναι εξίσου εύκολη με την παροχή συναίνεσης.
  • Όλα τα cookies για τα οποία λαμβάνεται η συγκατάθεση πρέπει να αναφέρονται στο ίδιο το banner ή στην πολιτική cookie ή στη δήλωση απορρήτου. Ο χρήστης πρέπει να ενημερώνεται σε ποιο βαθμό γίνεται η επεξεργασία των cookies.
  • Απαιτείται απόδειξη για τη δήλωση συγκατάθεσης. Αυτή η απόδειξη παρέχεται με τη ρύθμιση ενός απαραίτητου cookie. Ο χρήστης πρέπει επίσης να ενημερωθεί για τη ρύθμιση αυτού του cookie.
Λύση συναίνεσης για ιστότοπους

Τι περιεχόμενο πρέπει να περιέχει ένα banner cookie;

Όταν πρόκειται για το κείμενο του banner cookie, υπάρχουν ορισμένοι κανόνες. Για τη συμμόρφωση με τις νομικές απαιτήσεις, ένα banner cookie πρέπει να περιέχει τα ακόλουθα:

  • Το κείμενο του banner cookie θα πρέπει να παρέχει μια πρώτη ένδειξη του σκοπού για τον οποίο χρησιμοποιούνται τα cookies.
  • Πρέπει να υπάρχει αναφορά στην πολιτική απορρήτου. Αυτό θα πρέπει να περιέχει περισσότερες πληροφορίες. Η δήλωση προστασίας δεδομένων θα πρέπει να είναι προσβάσιμη με ένα κλικ. Κατά τη διαδρομή προς τη δήλωση προστασίας δεδομένων, δεν επιτρέπεται να οριστούν cookies που δεν είναι τεχνικά απαραίτητα.
  • Πρέπει να υπάρχει διαθέσιμο ένα κουμπί για την παροχή συγκατάθεσης και ένα κουμπί για την άρνηση συγκατάθεσης.
  • Ο χρήστης πρέπει να έχει επιλογή και να γνωρίζει τον σκοπό των cookies στον οποίο πρέπει να συναινέσει. Τα πλαίσια επιλογής δεν πρέπει να είναι προσυμπληρωμένα, ο χρήστης πρέπει να τα σημειώσει ο ίδιος.

Χρήση banner cookie – τι σχέση έχει ο GDPR;

Ανάλογα με τη χρήση και τον σκοπό τους, τα cookies μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αποθήκευση, ανάλυση και περαιτέρω επεξεργασία προσωπικών δεδομένων. Τα δεδομένα που συλλέγονται μπορούν επίσης να προωθηθούν σε τρίτους. Για το λόγο αυτό, η χρήση των cookies είναι αμφιλεγόμενη. Επομένως, οποιοσδήποτε διαχειρίζεται έναν ιστότοπο θα πρέπει να είναι εξοικειωμένος με όρους όπως “ειδοποίηση cookie” και “πολιτική cookie”. Ο GDPR έχει τεθεί σε ισχύ από τις 25 Μαΐου 2018. Ο Ευρωπαϊκός Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων τίθεται πάντα σε εφαρμογή όταν πρόκειται για την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Από τον Μάιο του 2018, οι διαδικτυακοί έμποροι λιανικής και οι διαχειριστές ιστότοπων έπρεπε να εφαρμόσουν μια ειδοποίηση cookie στον ιστότοπό τους με την επιλογή αντίρρησης. Ωστόσο, ο GDPR λέει λίγα σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης των ειδοποιήσεων cookie. Αντίθετα, ο GDPR επηρεάζει την πολιτική απορρήτου ενός ιστότοπου. Για τον σωστό χειρισμό των cookies, θα πρέπει να τεθεί σε εφαρμογή ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός ePrivacy. Αυτό θα πρέπει βασικά να εισαχθεί παράλληλα με τον GDPR. Ωστόσο, ο Κανονισμός ePrivacy έχει αναβληθεί ξανά και ξανά, έτσι ώστε να μην έχει τεθεί ακόμη σε ισχύ μέχρι σήμερα (από τον Μάρτιο του 2021).

Τα cookie banner είναι υποχρεωτικά – τι ισχύει για τον ιστότοπό μου;

Οι διαχειριστές ιστοτόπων και οι διαδικτυακοί έμποροι λιανικής αναρωτιούνται σωστά τι σημαίνει αυτό για τη δική τους διαδικτυακή παρουσία. Μέχρι στιγμής, η νομική κατάσταση δεν φαίνεται να είναι απολύτως σαφής. Ο GDPR παρέχει πληροφορίες σχετικά με τη δήλωση προστασίας δεδομένων, ο Κανονισμός ePrivacy εξακολουθεί να εκκρεμεί. Πώς πρέπει να συμπεριφέρονται οι χειριστές ιστοτόπων και οι διαδικτυακοί έμποροι λιανικής; Στην ιδανική περίπτωση, το banner cookie θα πρέπει να θεωρείται υποχρεωτικό – παρά την ακόμα ασυνεπή νομική κατάσταση. Το banner cookie θα πρέπει να έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε ο χρήστης να πρέπει να γίνει ενεργός και να αποφασίσει μόνος του ποια cookies θέλει να αποδεχτεί και ποια όχι. Η λύση ένστασης που έχει εδραιωθεί στον Νόμο για τα Τηλεμέσα (TMG) δεν είναι αρκετά μακριά εδώ και μπορεί να είναι νομικά επικίνδυνο να βασιστείτε μόνο σε αυτήν. Εάν θεωρείτε ότι το banner cookie είναι υποχρεωτικό και θέλετε να είναι ασφαλές, θα πρέπει να ενημερώσετε τους χρήστες του ιστότοπου σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούνται. Επιπλέον, ο χρήστης θα πρέπει να έχει την ευκαιρία να αποφασίζει ενεργά για την επεξεργασία των δεδομένων. Όλοι οι χειριστές ιστοτόπων θα πρέπει να τηρούν αυτούς τους κανόνες, ακόμη και αν πρόκειται για ιδιωτικούς ιστότοπους ή για τον ιστότοπο του αθλητικού συλλόγου. Οποιοσδήποτε χρησιμοποιεί πάροχο banner cookie θα πρέπει να διασφαλίζει ότι:

  • Η συγκατάθεση του χρήστη λαμβάνεται απευθείας κατά την πρόσβαση στη σελίδα. Αυτό πρέπει να γίνει πριν από τη ρύθμιση των cookies. Τα τεχνικά απαραίτητα cookies μπορεί να αποτελούν εξαίρεση εδώ.
  • Δεν αρκεί εάν το κείμενο του banner cookie αποτελείται από μια απλή ειδοποίηση και αυτό εξαφανίζεται αμέσως μετά από ένα κλικ στη σελίδα ή μπορεί απλώς να κρυφτεί.

Το τικ για έγκριση δεν πρέπει να σημειωθεί εκ των προτέρων

Στην ιδανική περίπτωση, θα πρέπει να αποφεύγονται χειραγωγικά μπάνερ για cookie . Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζονται περισσότερα κλικ για να εξαιρεθείτε από τα cookie παρά να τα αποδεχτείτε. Το κουμπί αποδοχής δεν πρέπει επίσης να υπάρχει περισσότερο από το κουμπί απόρριψης. Αν και δεν απαγορεύεται να σχεδιάζετε banner cookie με αυτόν τον τρόπο, αντιμετωπίζεται με κριτική ματιά. Οι λεγόμενοι τοίχοι cookie αντιμετωπίζονται επίσης με κριτική ματιά. Ένας τοίχος cookie έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε ο χρήστης να μην μεταβαίνει καν στον ιστότοπο εάν δεν συμφωνεί με τη χρήση cookies. Ωστόσο, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Προστασίας Δεδομένων (EDPB) θεωρεί ότι ένας επισκέπτης ιστότοπου πρέπει να μπορεί να επισκέπτεται έναν ιστότοπο ακόμη και αν απορρίπτει τα cookies που δεν είναι τεχνικά απαραίτητα.

Τι ανήκει στη δήλωση προστασίας δεδομένων;

Ανεξάρτητα από το αν οι διαδικτυακοί λιανοπωλητές και οι χειριστές ιστοτόπων χρησιμοποιούν banner cookie, πρέπει να αναφέρονται στην επεξεργασία προσωπικών δεδομένων στη δήλωση προστασίας δεδομένων. Μεταξύ άλλων, η δήλωση προστασίας δεδομένων θα πρέπει να ενημερώνει τους χρήστες για τον τύπο και τον σκοπό των cookies που χρησιμοποιούνται. Ο χρήστης πρέπει να μάθει:

  • Τι τύποι δεδομένων συλλέγονται με χρήση cookies.
  • Για ποιο σκοπό χρησιμοποιούνται τα προσωπικά δεδομένα.
  • Πόσο καιρό αποθηκεύονται τα δεδομένα.
  • Εάν και σε ποιον διαβιβάζονται τα δεδομένα.
  • Εάν και πώς να ανακαλέσετε τη συγκατάθεση για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων.
Λύση συναίνεσης για GDPR και CCPA

Εργαλεία banner cookie για σχέδιο συμβατό με το νόμο

Ο σχεδιασμός banner cookie σύμφωνα με τον GDPR δεν είναι πάντα τόσο εύκολος. Προκειμένου το banner cookie ή το banner περιεχομένου cookie να σχεδιαστεί με νομικά συμβατό τρόπο, συνιστάται η χρήση των κατάλληλων εργαλείων banner cookie. Ο πάροχος διαχείρισης συναίνεσης (CMP) είναι ένα εργαλείο banner cookie που αναλαμβάνει τον σχεδιασμό και την παροχή του banner περιεχομένου cookie. Κατ’ αρχήν, κάθε διαδικτυακός έμπορος λιανικής και κάθε χειριστής ιστότοπου θα πρέπει να χρησιμοποιεί ένα καθιερωμένο εργαλείο μπάνερ cookie, για παράδειγμα από παρόχους όπως το Consentmanager. Υπάρχουν τόσο δωρεάν όσο και επί πληρωμή εργαλεία banner cookie. Συνήθως, ένα εργαλείο επί πληρωμή cookie banner προσφέρει περισσότερη λειτουργικότητα . Αυτές οι πρόσθετες λειτουργίες μπορεί να περιλαμβάνουν, για παράδειγμα, την προσαρμογή των ειδοποιήσεων για τα cookie σε μια συγκεκριμένη γλώσσα . Εάν το banner cookie πρέπει επίσης να ταιριάζει με τη σχεδίαση του ιστότοπου, είναι επίσης χρήσιμο ένα εργαλείο banner cookie με χρέωση. Εάν θέλετε να προσαρμόσετε το banner σας και να χρησιμοποιήσετε πρόσθετες υπηρεσίες, σας συμβουλεύουμε να χρησιμοποιήσετε λύσεις επί πληρωμή. Εάν προσφέρετε επίσης μια εφαρμογή εκτός από τον ιστότοπό σας, χρειάζεστε επίσης μια κατάλληλη λύση για αυτό.

Η χρήση μιας λύσης διαχείρισης συναίνεσης που σαρώνει τον ιστότοπο για να βρει όλα τα cookie και επιτρέπει στους χρήστες να δίνουν τη συγκατάθεσή τους σε κάθε cookie είναι ένας αξιόπιστος και ασφαλής τρόπος για να κάνετε τον ιστότοπό σας να συμμορφώνεται με το σχήμα GDPR.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα ενός εργαλείου διαχείρισης συναίνεσης;

Ο GDPR ισχύει για όλους τους διαδικτυακούς εμπόρους λιανικής και τους χειριστές ιστότοπων. Ακόμα κι αν ορισμένοι διαχειριστές ιστότοπων εξακολουθούν να διστάζουν και να αναρωτιούνται εάν μια ειδοποίηση cookie συμμορφούμενη με τον GDPR είναι πραγματικά απαραίτητη, κανείς δεν μπορεί πραγματικά να την αποφύγει σήμερα. Η μη συμμόρφωση με τους νομικούς κανονισμούς μπορεί να οδηγήσει σε υψηλά πρόστιμα για τους διαχειριστές ιστοτόπων . Το θέμα της πληροφορικής είναι ένα πρόβλημα για πολλούς επιχειρηματίες. Δεν γνωρίζετε αρκετά για το θέμα, επενδύετε πολύ χρόνο και στο τέλος δεν είστε σίγουροι εάν η ειδοποίηση cookie είναι συμβατή με τον GDPR. Εδώ είναι χρήσιμο ένα εργαλείο διαχείρισης συναίνεσης όπως αυτό από το Consentmanager.de. Με αυτήν τη λύση, οι διαχειριστές ιστοτόπων μπορούν να είναι σίγουροι ότι συμμορφώνονται με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων της ΕΕ. Με ένα εργαλείο όπως αυτό που προσφέρει το consentmanager.de, τα banner συγκατάθεσης cookie μπορούν να προστεθούν στον δικό σας ιστότοπο γρήγορα και εύκολα . Ένα banner συμβατό με το GDPR προστατεύει τους επισκέπτες του ιστότοπου ενώ παρέχει προστασία από μηνύσεις . Επιπλέον, οι διαφημιστικοί συνεργάτες μπορούν να αισθάνονται ασφαλείς και είναι πιο πιθανό να επενδύσουν εάν γνωρίζουν ότι είναι στην ασφαλή πλευρά.

συμπέρασμα

Έχετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ή έναν ιστότοπο και θέλετε να σχεδιάσετε τον ιστότοπό σας σύμφωνα με τις απαιτήσεις του GDPR; Θα θέλατε να προστατεύεστε από προειδοποιήσεις; Τότε το θέμα των «cookies» θα πρέπει οπωσδήποτε να είναι στη λίστα με τις υποχρεώσεις σας. Όποιος δεν δίνει στους επισκέπτες του ιστότοπού του τη δυνατότητα να συναινέσουν στην επεξεργασία προσωπικών δεδομένων κινδυνεύει να προειδοποιηθεί. Μια προειδοποίηση μπορεί επίσης να σχετίζεται με υψηλό κόστος. Εάν θέλετε να χρησιμοποιήσετε cookies στον ιστότοπό σας, χρησιμοποιήστε ένα αντίστοιχο banner συναίνεσης ή ένα εργαλείο συναίνεσης cookie για να διασφαλίσετε ότι οι προδιαγραφές εφαρμόζονται αποτελεσματικά και ταυτόχρονα σε συμμόρφωση με τη νομοθεσία. Οι οδηγίες για το χειρισμό των cookies και των banner cookie σε ιστότοπους είναι σχετικά νέες, γι’ αυτό και υπάρχει έλλειψη εμπειρίας, προηγούμενων και σαφών κανονισμών. Με το εργαλείο διαχείρισης συναίνεσης από το Consentmanager.de, οι χειριστές του ιστότοπου το παίζουν με ασφάλεια. Το εργαλείο διαχείρισης συναίνεσης είναι εύκολο στη χρήση και μπορεί εύκολα να ενσωματωθεί σε ιστότοπους. Έτσι, μπορείτε να είστε σίγουροι ότι οι χρήστες είναι καλά ενημερωμένοι σχετικά με τη χρήση των cookies. Και από την άλλη, η συναίνεση για τη χρήση λαμβάνεται σύμφωνα με το νόμο.


περισσότερα σχόλια

Βίντεο

Webinar: Χωρίς cookies = απώλειες εσόδων;

Ο διαδικτυακός κόσμος αντιμετωπίζει μεγάλες αλλαγές, ειδικά για εκδότες και διαφημιστές. Στις 11 Μαρτίου, διοργανώσαμε από κοινού το διαδικτυακό σεμινάριο «No Cookies = Revenue Losses» με το Refinery89.com για να ρίξουμε μια ματιά στο μέλλον. Το διαδικτυακό σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στα αγγλικά. Συζητήθηκαν τα ακόλουθα θέματα: ΣΦΑΙΡΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ Το διαδικτυακό σεμινάριο παρείχε πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με […]
Webinar Google Consent Mode v2
Βίντεο, Νέος

Webinar: Google Consent Mode v2

Το διαδικτυακό σεμινάριο “Google Consent Mode v2” πραγματοποιήθηκε στις 27 Φεβρουαρίου 2024. Το PDF για το διαδικτυακό σεμινάριο μπορείτε να βρείτε εδώ για λήψη . Συζητήθηκαν τα ακόλουθα θέματα: ΣΦΑΙΡΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ Όλοι μιλούν για τη Λειτουργία συναίνεσης Google v2. Από τον Μάρτιο του 2024, η Google θα απαιτεί από όλους τους ιστότοπους και τις εφαρμογές […]