Γενικός

Τι είναι τα cookies;


Τα cookies επεξηγούνται απλά – Τα cookies χρησιμοποιούνται για τη διατήρηση της λειτουργίας του ιστότοπου και την προώθηση του επαγγελματικού μάρκετινγκ. Μια σύντομη εισαγωγή.

μια στοίβα μπισκότα σε ένα λευκό τραπέζι

Το τέρας των μπισκότων είναι επίσης ατυχές στο Διαδίκτυο. Μιλάμε για τα cookies στο πρόγραμμα περιήγησης, τα «cookies» που αφήνουν οι ιστότοποι στον υπολογιστή σας. Είμαστε πραγματικά χαρούμενοι για τα νόστιμα cookies, αλλά αυτό δεν συμβαίνει απαραίτητα με τα διαδικτυακά cookies. Με την υιοθέτηση του GDPR (Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων) τον Μάιο του 2018, το θέμα των cookies στο πρόγραμμα περιήγησης είναι πιο επίκαιρο από ποτέ. Πρέπει να υπάρχει ένα banner συναίνεσης για cookie σε κάθε ιστότοπο που προσεγγίζει ένας χρήστης στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Καθήκον του είναι να ενημερώνει τον χρήστη ότι συλλέγονται συγκεκριμένα δεδομένα όταν επισκέπτονται τον ιστότοπο. Οι χρήστες μπορούν να επιλέξουν ποια cookies θέλουν να επιτρέψουν. Γενικά, γίνεται διάκριση μεταξύ τεχνικά απαραίτητα και μη απαραίτητα cookies .

Τα cookies εξηγούνται απλά

Εδώ είναι ο ορισμός των cookies: Τα cookies είναι μικρά αρχεία κειμένου. Αποθηκεύονται στον υπολογιστή σας όταν επισκέπτεστε έναν συγκεκριμένο ιστότοπο. Τα cookies συλλέγουν πληροφορίες που μπορούν να αποθηκευτούν σε ένα ή περισσότερα αρχεία. Ένα από τα πιο συχνά αποθηκευμένα κομμάτια πληροφοριών είναι ένας τυχαία δημιουργημένος αριθμός που χρησιμοποιείται για την αναγνώριση του υπολογιστή σας. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να εισάγετε ξανά τα δεδομένα σας ή να τοποθετείτε ξανά προϊόντα στο καλάθι αγορών κάθε φορά που επισκέπτεστε έναν συγκεκριμένο ιστότοπο.

Οι ρυθμίσεις του ιστότοπου αποθηκεύονται επίσης χάρη στα cookies, έτσι ώστε οι χρήστες να μην χρειάζεται να εισάγουν ξανά το όνομα χρήστη, τον κωδικό πρόσβασης ή τη γλώσσα τους κάθε φορά που επισκέπτονται. Ο χειριστής του ιστότοπου συλλέγει δεδομένα που καθιστούν ανιχνεύσιμη τη συμπεριφορά περιήγησης των χρηστών. Αυτό περιλαμβάνει, για παράδειγμα, τη διεύθυνση IP , τη διάρκεια και τη συχνότητα των προβολών σελίδας και τις υποσελίδες που επισκέφθηκαν , γεγονός που επιτρέπει τη δημιουργία προφίλ για έναν συγκεκριμένο χρήστη. Το προφίλ χρήστη που δημιουργείται από τα cookies χρησιμοποιείται με τη σειρά του για την τοποθέτηση της κατάλληλης διαφήμισης και την ενεργοποίηση της στοχευμένης στόχευσης.

Τι είδη cookies υπάρχουν;

Δεν είναι όλα τα cookies ίδια: Εξ ορισμού, υπάρχουν απαραίτητα και μη απαραίτητα cookies. Πολλοί χρήστες τα χωρίζουν σε “καλά” και “κακά” αρχεία. Τα καλά cookies διασφαλίζουν τη βέλτιστη εμπειρία χρήστη και χρησιμοποιούνται κυρίως για ασφάλεια. Αυτό συμβαίνει, για παράδειγμα, με την ηλεκτρονική τραπεζική. Εδώ η σύνδεση αποθηκεύεται σε ένα μόνο cookie και διαγράφεται αυτόματα μετά το τέλος της περιόδου λειτουργίας. Η κατάσταση είναι διαφορετική με τα λεγόμενα cookies παρακολούθησης. Χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση των δεδομένων χρήστη και την τοποθέτηση εξατομικευμένων διαφημίσεων . Τα cookies παρακολούθησης είναι ιδιαίτερα επίμονα και παρακολουθούν τη συμπεριφορά σερφ για χρόνια. Λόγω του τεράστιου όγκου των δεδομένων που συλλέγονται, τα cookies παρακολούθησης μπορεί να θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια, καθώς συχνά αποθηκεύουν και ευαίσθητα δεδομένα. Σε αυτό το πλαίσιο, το θέμα « cookies και προστασία δεδομένων » αναφέρεται επανειλημμένα και δίνεται προσοχή.

Cookies και προστασία δεδομένων: τι μπορείτε να κάνετε για τα cookies;

Οι χρήστες θα πρέπει να διαγράφουν τακτικά τα cookies από τους υπολογιστές τους. Είναι καλύτερο να το κάνετε αυτό μετά από κάθε συνεδρία. Εάν αυτό δεν είναι δυνατό, θα πρέπει να διαγράφετε τα cookies τουλάχιστον μία φορά το μήνα. Παρόλο που είναι θεωρητικά δυνατό να αρνηθείτε όλα τα cookies , αυτό δεν είναι πρακτικά δυνατό καθώς σημαίνει ότι οι περισσότεροι ιστότοποι δεν θα λειτουργούν σωστά. Ωστόσο, το banner συναίνεσης cookie σάς δίνει την επιλογή να αποδεχτείτε μόνο ορισμένα cookies.

Για να κάνετε τη μακροπρόθεσμη παρακολούθηση της συμπεριφοράς των χρηστών σας πιο δύσκολη, ρυθμίστε τον υπολογιστή σας έτσι ώστε τα cookie περιόδου λειτουργίας να διαγράφονται μετά από κάθε περίοδο λειτουργίας. Ωστόσο, αυτό δεν είναι πάντα πρακτικό, καθώς πρέπει να συνδέεστε σε ηλεκτρονικά καταστήματα ή εφαρμογές Διαδικτύου κάθε φορά, για παράδειγμα. Το banner συναίνεσης cookie παρέχει την επιλογή εξαίρεσης από cookie τρίτων . Αυτά τοποθετούνται από εξωτερικούς παρόχους, που είναι συνήθως διαφημιστικές εταιρείες όπως η Google ή το Facebook . Οι χρήστες μπορούν να κατανοήσουν μόνο σε πολύ περιορισμένο βαθμό ποια δεδομένα προωθούνται σε τρίτους. Ως χρήστης, έχετε την επιλογή να εγκαταστήσετε ένα πρόγραμμα κατά της παρακολούθησης που σας δίνει μια επισκόπηση των cookies που έχουν τοποθετηθεί στον υπολογιστή σας . Το πρόγραμμα σάς επιτρέπει να διαχειρίζεστε cookies.

Cookies και προστασία δεδομένων: Τι λέει σχετικά ο GDPR

Αν και τα cookies υπάρχουν εδώ και πολύ καιρό, οι περισσότεροι χρήστες δεν σκέφτηκαν πολύ τα μικρά αρχεία κειμένου στους υπολογιστές τους μέχρι τον Μάιο του 2018. Αλλά χάρη στον GDPR, αυτό έχει αλλάξει ριζικά. Λίγο πριν τεθεί σε ισχύ ο GDPR, πολλές εταιρείες επέστησαν την προσοχή στον νέο κανονισμό και έλαβαν τη συγκατάθεση των πελατών τους για το διαδικτυακό μάρκετινγκ. Η οδηγία δεν ρυθμίζει μόνο τη διαχείριση των cookies, αλλά και την επικοινωνία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Εκ των υστέρων, ο κανονισμός έγινε ακόμη πιο αυστηρός: η λύση opt-in έχει τεθεί σε ισχύ από την 1η Οκτωβρίου 2019 . Ως αποτέλεσμα αυτού του νέου κανονισμού, ο χρήστης πρέπει να συμφωνήσει με τη χρήση των cookies. Πριν από την αυστηροποίηση του GDPR, πολλές εταιρείες χρησιμοποιούσαν ένα κενό στη νομοθεσία για να προωθήσουν τα cookies παρακολούθησης και τρίτων. Τα αντίστοιχα τετράγωνα ήταν ήδη σημειωμένα στο banner συγκατάθεσης. Τώρα αυτές οι μέθοδοι μάρκετινγκ δεν επιτρέπονται πλέον. Οι χρήστες πρέπει τώρα να ορίσουν οι ίδιοι τα επιθυμητά τικ για να επιτρέψουν τα cookies. Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει για τα απαραίτητα cookies, χωρίς τα οποία είναι αδύνατη η χρήση ενός ιστότοπου.

Cookies και απόρρητο: Τι κάνει ένας πάροχος διαχείρισης συναίνεσης;

Ο GDPR θέτει αυστηρούς κανόνες για τους ιστότοπους. Προκειμένου η συναίνεση των cookie να είναι νομικά συμβατή , συνιστάται η χρήση πάροχου διαχείρισης συναίνεσης (CMP) . Το CMP είναι ένα εργαλείο που αναλαμβάνει την παροχή του banner περιεχομένου cookie. Κάθε εταιρεία που θέλει να προσεγγίσει χρήστες στην Ευρωπαϊκή Ένωση ή διεθνώς πρέπει να διαθέτει ένα εργαλείο διαχείρισης συναίνεσης. Επί του παρόντος, υπάρχουν πολλές διαφορετικές λύσεις συναίνεσης που περιλαμβάνουν τόσο επί πληρωμή όσο και δωρεάν εργαλεία. Το πλεονέκτημα ενός εργαλείου διαχείρισης συναίνεσης επί πληρωμή είναι ότι προσφέρει περισσότερες επιλογές από ένα δωρεάν CMP. Αυτό περιλαμβάνει, για παράδειγμα, banner συναίνεσης σε πολλές γλώσσες , τα οποία μπορούν να προσαρμοστούν εάν το επιθυμείτε. Ο σχεδιασμός παίζει επίσης σημαντικό ρόλο, γιατί το banner πρέπει να ταιριάζει με τον υπόλοιπο ιστότοπο. Κατά κανόνα, είναι λογικό να χρησιμοποιείτε μια επί πληρωμή λύση, καθώς διαφορετικά δεν μπορούν να ενεργοποιηθούν πρόσθετες υπηρεσίες. Όποιος χειρίζεται μια εφαρμογή εκτός από τον ιστότοπο, βρίσκεται επίσης αντιμέτωπος με την οδηγία της ΕΕ εδώ. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ορισμένοι πάροχοι διαχείρισης συναίνεσης προσφέρουν πλέον και κιτ ανάπτυξης λογισμικού (SDK) για εφαρμογές. Τα SDK επιτρέπουν τη διαχείριση συναίνεσης να ενσωματώνεται σε εγγενείς εφαρμογές.

Δεδομένου ότι οι κατευθυντήριες γραμμές είναι ακόμα σχετικά νέες, υπάρχει μεγάλη έλλειψη προηγουμένου και σαφών κανονισμών. Ωστόσο, με ένα εργαλείο διαχείρισης συναίνεσης, εσείς ως διαχειριστής ενός ιστότοπου είστε στην ασφαλή πλευρά. Τα εργαλεία διαχείρισης συναίνεσης είναι εύκολα στη χρήση και μπορούν εύκολα να ενσωματωθούν σε ιστότοπους. Γνωρίζετε λοιπόν ότι η λήψη συγκατάθεσης για cookie είναι νομικά συμβατή και ότι οι χρήστες του ιστότοπού σας βρίσκονται στα καλύτερα χέρια.

συμπέρασμα

Επιτέλους υπάρχει σαφήνεια! Αυτό που είναι τόσο εύκολο να ειπωθεί είναι το αποτέλεσμα μιας μακράς διαδικασίας δικαστικών αποφάσεων και τεχνικής εφαρμογής σε ιστότοπους. Οι πληροφορίες που είναι πρόθυμοι να διαβιβάσουν οι χρήστες είναι αποκλειστικά η κυριαρχία του επισκέπτη του ιστότοπου. Αυτό είναι καλό. Οι πληροφορίες που προωθούνται σε εξωτερικούς παρόχους πέρα από τα τεχνικά απαραίτητα cookies παραμένουν εξαρχής διαφανείς. Οι κατάλληλες λύσεις περιεχομένου cookie ανοίγουν το δρόμο για αυτήν τη σαφήνεια για όλες τις σελίδες. Στη ζούγκλα των εθνικών και διεθνών κανονισμών και νόμων, αυτά τα banner μεταφράζουν τις νομικές απαιτήσεις σε χρηστικότητα και σαφήνεια.


περισσότερα σχόλια

Βίντεο

Webinar: Χωρίς cookies = απώλειες εσόδων;

Ο διαδικτυακός κόσμος αντιμετωπίζει μεγάλες αλλαγές, ειδικά για εκδότες και διαφημιστές. Στις 11 Μαρτίου, διοργανώσαμε από κοινού το διαδικτυακό σεμινάριο «No Cookies = Revenue Losses» με το Refinery89.com για να ρίξουμε μια ματιά στο μέλλον. Το διαδικτυακό σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στα αγγλικά. Συζητήθηκαν τα ακόλουθα θέματα: ΣΦΑΙΡΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ Το διαδικτυακό σεμινάριο παρείχε πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με […]
Webinar Google Consent Mode v2
Βίντεο, Νέος

Webinar: Google Consent Mode v2

Το διαδικτυακό σεμινάριο “Google Consent Mode v2” πραγματοποιήθηκε στις 27 Φεβρουαρίου 2024. Το PDF για το διαδικτυακό σεμινάριο μπορείτε να βρείτε εδώ για λήψη . Συζητήθηκαν τα ακόλουθα θέματα: ΣΦΑΙΡΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ Όλοι μιλούν για τη Λειτουργία συναίνεσης Google v2. Από τον Μάρτιο του 2024, η Google θα απαιτεί από όλους τους ιστότοπους και τις εφαρμογές […]