Παράνομο το IAB TCF; Όλα τα γεγονότα εδώ στις Συχνές Ερωτήσεις

Η βελγική αρχή προστασίας δεδομένων APD, σε μια διαδικασία που συνεχίζεται εδώ και μια καλή χρονιά, στις 02. Ο Φεβρουάριος του 2022 πήρε μια απόφαση. Το επεξηγηματικό κείμενο των περίπου 130 σελίδων δείχνει πολλές αδυναμίες του IAB TCF, αλλά και πολλές ευκαιρίες για μεταρρύθμιση. Είναι πλέον παράνομο το Πλαίσιο Διαφάνειας και Συναίνεσης; Τι πρέπει να λάβουν υπόψη οι εκδότες; Και πώς συνεχίζεται; Οι Συχνές Ερωτήσεις μας εξηγούν.

Ενημέρωση Απριλίου 2022

(Ενημέρωση Απριλίου 2022) Εν τω μεταξύ, το IAB Europe υπέβαλε καταγγελία στο αρμόδιο δικαστήριο (Market Court) και αμφισβήτησε τη διαδικασία και την απόφαση ως τέτοια. Παράλληλα, υποβλήθηκε το ζητούμενο σχέδιο δράσης από το IAB Europe. Το APD θα εξετάσει τώρα το σχέδιο δράσης. Ωστόσο, δεν αναμένεται να ληφθεί απόφαση πριν από τα τέλη Ιουνίου 2022. Εάν το σχέδιο δράσης γίνει αποδεκτό από την APD, το IAB Europe πρέπει να το εφαρμόσει εντός 6 μηνών.

Ενημέρωση Μαΐου 2022

(Ενημέρωση Μαΐου 2022) Το IAB Europe απέσυρε την αναστολή της διαδικασίας αφού η APD επιβεβαίωσε το χρονοδιάγραμμα για την επανεξέταση του Σχεδίου Δράσης. Ως εκ τούτου, η APD δεν θα λάβει απόφαση για το σχέδιο δράσης πριν από την 1η Σεπτεμβρίου 2022. Μέχρι τότε, το βελγικό δικαστήριο (αγοράδικο) θα έχει επίσης αποφασίσει για τη διαδικασία και η εφαρμογή του σχεδίου δράσης μπορεί να πραγματοποιηθεί τους επόμενους 6 μήνες.

Τι συνέβη?

Στην τελική της έκθεση, η βελγική αρχή προστασίας δεδομένων APD διατύπωσε διάφορα προβλήματα για το IAB Europe και το IAB TCF. Το κύριο σημείο κόλλημα είναι ότι η APD βλέπει την IAB Europe ως πελάτη. Επιπλέον, η συμβολοσειρά TC που δημιουργείται από το TCF (οι πληροφορίες συναίνεσης) θεωρείται ως προσωπικά δεδομένα, τα οποία από μόνα τους απαιτούν συγκατάθεση.

Τι σχέση έχει το Βέλγιο;

Από τότε που τέθηκε σε ισχύ ο GDPR το 2018, υπήρξαν αρκετές καταγγελίες σε διάφορες χώρες κατά της IAB Europe ως φορέα πίσω από το Πρότυπο IAB TCF και τις σχετικές πολιτικές και CMP. Δεδομένου ότι το IAB Europe εδρεύει στις Βρυξέλλες, η βελγική αρχή προστασίας δεδομένων ήταν αρμόδια για τη διαδικασία (κανονισμός «one-stop-shop» του GDPR).

Ισχύει η βελγική απόφαση και σε άλλες χώρες;

Ναι, όλες οι αρχές προστασίας δεδομένων πρέπει να προσανατολίζονται σύμφωνα με την κρίση και δεν επιτρέπεται να παρεκκλίνουν από αυτήν.

Τι ακριβώς λέει η απόφαση;

Η ετυμηγορία έχει περισσότερες από 120 σελίδες και μπορείτε να την κατεβάσετε εδώ ως PDF (Αγγλικά). Γίνεται «ενδιαφέρον» από το άρθρο 535, στο οποίο εξηγούνται τα πραγματικά αδικήματα:

  • Το TCF δεν αποτελεί έγκυρη νομική βάση για την επεξεργασία των αποφάσεων των χρηστών. Η συγκατάθεση δεν έχει δοθεί επαρκώς (βλ. επόμενο σημείο)
  • Το TCF δεν αντικατοπτρίζει με διαφάνεια τις πληροφορίες που χρειάζεται ένας χρήστης για να λάβει μια απόφαση.
  • Η ασφάλεια του TCF ως μηχανισμού δεν είναι επαρκής (π.χ. για την πρόληψη της κακής συμπεριφοράς των CMPs).
  • Το IAB θεωρείται ως ο πελάτης (ελεγκτής) και τα δεδομένα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ορισμένες υποχρεώσεις για το IAB Europe, οι οποίες δεν έχουν τηρηθεί μέχρι σήμερα. Συγκεκριμένα, λείπει κατάλογος επεξεργασίας δεδομένων.
  • Το IAB Europe δεν πραγματοποίησε DPIA, αν και θα ήταν απαραίτητο να το κάνει.
  • Το IAB Europe δεν έχει αναθέσει έναν υπεύθυνο προστασίας δεδομένων, αν και αυτό θα ήταν απαραίτητο.
Διάλυμα συναίνεσης για το πρότυπο IAB και TCF

Ποιες είναι οι συνέπειες;

Οι κυρώσεις κατά του IAB Europe προκύπτουν τελικά από τα αδικήματα (βλ. παραπάνω) και είναι:

  • (Επανα)σχεδιάστε το TCF με τέτοιο τρόπο ώστε να οδηγεί σε έγκυρη νομική βάση.
  • Τα δεδομένα που έχει συλλέξει μέχρι στιγμής το IAB Europe πρέπει να διαγραφούν.
  • Η νομική βάση “νόμιμο συμφέρον” δεν μπορεί πλέον να χρησιμοποιείται στο TCF.
  • Αναδιοργάνωσε το TCF, έτσι ώστε οι CMP να έχουν έναν “εναρμονισμένο” τρόπο λήψης συναίνεσης με τρόπο συμβατό με τον GDPR. Οι πληροφορίες πρέπει να παρουσιάζονται με συνοπτικό, συγκεκριμένο αλλά κατανοητό τρόπο.
  • Πρέπει να αναπτυχθούν κατάλληλοι μηχανισμοί ασφαλείας για την προστασία του TCF.
  • Το IAB Europe πρέπει να δημιουργήσει ένα μητρώο επεξεργασίας δεδομένων.
  • Το IAB Europe πρέπει να διεξάγει DPIA.
  • Το IAB Europe πρέπει να διορίσει έναν υπεύθυνο προστασίας δεδομένων.

Επιπλέον, το IAB Europe καλείται να καταρτίσει ένα «Σχέδιο Δράσης» εντός 2 μηνών. Αυτό γίνεται για να δείξει τα βήματα που πρέπει να ληφθούν για να καταστεί συμβατό το TCF στο μέλλον. Μόλις το σχέδιο γίνει αποδεκτό από την APD, το IAB έχει στη συνέχεια άλλους 6 μήνες για να το εφαρμόσει ανάλογα.

Μείνετε ενημερωμένοι!

Εγγραφείτε στο Newsletter

Είναι όλες οι ΔΕΑ παράνομες τώρα;

όχι Μια CMP όπως αυτή του consentmanager είναι γενικά ανεξάρτητη από αυτό – σε τελική ανάλυση, ένας χειριστής ιστότοπου μπορεί να διαμορφώσει το CMP με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι συμβατό ή να απενεργοποιήσει πλήρως το TCF στο CMP.

Είναι παράνομο το TCF τώρα;

όχι Η τρέχουσα φόρμα θεωρείται ανεπαρκής. Το IAB Europe έχει τώρα το καθήκον να λάβει τα κατάλληλα μέτρα και να καταστήσει ξανά το TCF συμβατό.

Τι έπεται?

Το IAB Europe έχει πλέον 2 μήνες για να αναπτύξει μέτρα ή/και να υποβάλει ένσταση. Υποτίθεται ότι θα συμβούν και τα δύο: Σίγουρα θα υπάρξει αντίρρηση για μεμονωμένα στοιχεία της απόφασης – ταυτόχρονα, θα δούμε πώς το TCF μπορεί να τεθεί σε ασφαλή βάση. Ειδικότερα, ο στόχος εδώ είναι η μετατροπή του TCF σε Κώδικα Δεοντολογίας (CoC). Το IAB εργάζεται πάνω σε αυτό εδώ και πολύ καιρό. Ένα CoC θα είχε περαιτέρω πλεονεκτήματα και μεγαλύτερη ασφάλεια δικαίου.

Ποιους επηρεάζει η κρίση;

Πρώτα απ ‘όλα, επηρεάζει μόνο άμεσα την IAB Europe. Έμμεσα, επηρεάζει τις CMP, τους παρόχους και τους εκδότες μεσοπρόθεσμα – το αργότερο όταν πρέπει να τεθούν νέοι σκοποί και νομικές βάσεις στο επίπεδο συναίνεσης ή να αλλάξει η τεχνική υποδομή.

Πώς πρέπει να αντιδράσω τώρα;

Όπως με όλα. Δεν είναι λάθος να ρίξετε μια προσεκτική ματιά και να περιμένετε να δείτε πώς συμπεριφέρονται οι ηθοποιοί.

Ως γενική σύσταση, μπορεί να συναχθεί ότι το «νόμιμο συμφέρον» δεν θεωρείται επαρκής νομική βάση για τη διαδικτυακή διαφήμιση – αυτό είχε ήδη ανακοινωθεί εκ των προτέρων και σε άλλες αποφάσεις. Εάν χρησιμοποιείτε εργαλεία μάρκετινγκ στον ιστότοπό σας, θα πρέπει να ελέγξετε εάν απαιτούν συναίνεση.

Γενικά, συνιστούμε να χρησιμοποιείτε το TCF μόνο όταν είναι πραγματικά απαραίτητο. Αυτό μπορεί να μην ισχύει για τους περισσότερους ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου, για παράδειγμα. Ταυτόχρονα, οι περισσότεροι ιστότοποι ειδήσεων θα συνεχίσουν να βασίζονται στο TCF. Εδώ συνιστούμε να ελέγξετε προσεκτικά τα κείμενα περιγραφής και τις λίστες παρόχων και, εάν είναι απαραίτητο, να παρέχετε πιο ακριβείς περιγραφές και περισσότερες πληροφορίες.

Συμμορφώνεται ο ιστότοπός σας; Μάθετε με τη λίστα ελέγχου μας

Λήψη λίστας ελέγχου

Πρέπει να διαγράψω όλα τα δεδομένα μου τώρα;

όχι Προς το παρόν, η απόφαση επηρεάζει μόνο την IAB Europe. Έμμεσα, ωστόσο, μπορεί να υποτεθεί ότι μια “καθαρή CMP TCF” εμπίπτει επίσης στους όρους της απόφασης και, ως εκ τούτου, δεν έχει λάβει νόμιμα έγκριση.

Κινδυνεύουν τώρα οι ιστότοποι που χρησιμοποιούν το TCF;

όχι Από τη μία πλευρά, οι φορείς θα περιμένουν αρχικά – αυτό ισχύει και για τις άλλες αρχές προστασίας δεδομένων σε άλλες χώρες. Εφόσον η διαδικασία εξακολουθεί να είναι «εκκρεμής», δεν έχει νόημα να χρησιμοποιείται η διαδικασία ως βάση για προειδοποιήσεις ή νέες διαδικασίες.

Από την άλλη πλευρά, δεν είναι ακόμη σαφές εάν το ίδιο το TCF μπορεί να χρησιμοποιηθεί με συμμόρφωση υπό ορισμένες προϋποθέσεις. Και εδώ, μένει να δούμε και, αν χρειαστεί, να παρακολουθήσουμε την εξέλιξη του TCF.

Τι κάνει για μένα ο διαχειριστής συναίνεσης; Τι πρέπει να κάνω?

Ως μέλος του IAB Europe και διαφόρων εθνικών ενώσεων και άλλων ομάδων, ο διαχειριστής συγκατάθεσης συμμετέχει ενεργά στις συζητήσεις και τις αποφάσεις στο πλαίσιο του IAB. Από αυτή την άποψη, ο διαχειριστής συγκατάθεσης θα είναι σε θέση να εφαρμόσει όλα τα απαραίτητα βήματα εγκαίρως, προκειμένου να είναι σε θέση να προστατεύσει τους πελάτες του νομικά ή τεχνικά.

Ως πελάτης διαχείρισης συναίνεσης, δεν χρειάζεται να κάνετε κάτι συγκεκριμένο (δείτε παραπάνω για εξαιρέσεις). Όλες οι τεχνικές και διαδικαστικές προσαρμογές που απαιτεί ένα “νέο” TCF μπορούν να γίνουν εσωτερικά από εμάς – δεν χρειάζεται να ανταλλάξουμε κωδικούς τώρα.

Δεν βλέπετε την ερώτησή σας;

Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας απευθείας.