Νέος

Το IAB Europe ανταποκρίνεται στη δήλωση EDPB σχετικά με τα μοντέλα συναίνεσης ή πληρωμής


Μια εικόνα με τίτλο

Στις 17 Απριλίου 2024, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Προστασίας Δεδομένων ( EDPB ) δημοσίευσε μια γνώμη σχετικά με το μοντέλο συναίνεσης ή πληρωμής που εισήχθη από μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες όπως η Meta. Για μια λεπτομερή περίληψη σχετικά με αυτό το θέμα, δείτε την πρόσφατη ανάρτησή μας στο ιστολόγιο εδώ .

Σύμφωνα με αυτό το μοντέλο, οι καταναλωτές έχουν την επιλογή να συναινέσουν στην επεξεργασία των προσωπικών τους δεδομένων για εξατομικευμένη διαφήμιση ή να πληρώσουν για την υπηρεσία που δεν συλλέγει και επεξεργάζεται τα δεδομένα τους.

Στις 23 Απριλίου 2024, το IAB Europe δημοσίευσε την απάντησή του στη γνώμη της EDPB , στην οποία εξέφρασε ορισμένες ανησυχίες:

  • Το IAB Europe ανησυχεί ότι η γνώμη του EDPB αποκλίνει από την πάγια νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Οι δηλώσεις σχετικά με το μοντέλο “Συναίνεση ή πληρωμή” και την εξατομικευμένη διαφήμιση είναι πολύ αφηρημένες και θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μεγαλύτερη νομική αβεβαιότητα για τις εταιρείες.
  • Το IAB Europe πιστεύει επίσης ότι το EDPB παραποιεί το μοντέλο “Συναίνεση ή Πληρώστε” ως ένα σύστημα στο οποίο τα δικαιώματα προστασίας δεδομένων αποτελούν πολυτέλεια, καθώς ισχύουν μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.
  • Το EDPB προτείνει να υπάρχει μια δωρεάν εναλλακτική λύση χωρίς διαφήμιση και αντ’ αυτού να χρησιμοποιεί τη διαφήμιση με βάση τα συμφραζόμενα ως εναλλακτική πηγή εισοδήματος. Ωστόσο, δεν υπάρχουν εμπειρικές ενδείξεις ότι αυτή είναι μια οικονομικά ελκυστική εναλλακτική για τις εταιρείες. Επιπλέον, ο GDPR δεν απαιτεί από τις εταιρείες να αλλάξουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα με αυτόν τον τρόπο. Για το λόγο αυτό, το IAB Europe θεωρεί ότι αυτή η ισορροπία μεταξύ των δικαιωμάτων προστασίας δεδομένων και της ελευθερίας επιχειρηματικής δραστηριότητας δεν λαμβάνεται υπόψη στην πρόταση EDPB .

Δεδομένων αυτών των ζητημάτων και της πρόθεσης του EDPB , το IAB Europe προτρέπει τη διεξαγωγή δημόσιας διαβούλευσης για να διασφαλιστεί ότι οι επερχόμενες κατευθυντήριες γραμμές αντικατοπτρίζουν με ακρίβεια τις ανησυχίες και τα συμφέροντα όλων των εμπλεκόμενων φορέων.

Θα θέλατε να ενημερωθείτε για τις τελευταίες εξελίξεις σε αυτό το θέμα; Στη συνέχεια, εγγραφείτε τώρα στο ενημερωτικό μας δελτίο → https://www. consentmanager


περισσότερα σχόλια

Webinar mit Google: Google Consent Mode v2 verstehen und nahtlos integrieren
Βίντεο

Webinar με την Google: Κατανόηση και απρόσκοπτη ενσωμάτωση Google Consent Mode v2

Λόγω της μεγάλης ζήτησης για πληροφορίες σχετικά με τη ρύθμιση και την αντιμετώπιση των νέων απαιτήσεων του Google Consent Mode v2, consentmanager μαζί με την Google, φιλοξένησε άλλο ένα διαδικτυακό σεμινάριο σχετικά με αυτό το θέμα στις 12 Ιουνίου 2024. Το διαδικτυακό σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στα γερμανικά. Σας έλειψε; Κανένα πρόβλημα! Το PDF για το διαδικτυακό […]
Νέος

Ενημερωτικό δελτίο 05/2024

Νέα ενοποίηση για το Slack, το MS Teams και άλλα Με την τρέχουσα ενημέρωση, μια νέα λειτουργία ενσωμάτωσης για τα Slack, MS Teams, Zapier και n8n είναι πλέον διαθέσιμη στο σύστημα. Η λειτουργία σάς ειδοποιεί εύκολα στο Slack, στο Teams ή σε οποιοδήποτε άλλο εργαλείο για σημαντικές αλλαγές και νέα (π.χ. νέα cookie που βρέθηκαν) […]