σωστά

Κάντε προσβάσιμα τα πανό cookie – Ευρωπαϊκός νόμος για την προσβασιμότητα


Ο Ευρωπαϊκός Νόμος για την Προσβασιμότητα του 2025 (EAA 2025) πρόκειται να εφαρμοστεί. Οι εταιρείες στην ΕΕ πρέπει να διασφαλίσουν ότι οι ιστότοποι ή τα ηλεκτρονικά καταστήματά τους έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να είναι χωρίς εμπόδια μέχρι την προθεσμία εφαρμογής της 27ης Ιουνίου 2025. Αυτό επηρεάζει επίσης το πρώτο σημείο επαφής, το banner cookie , το οποίο πρέπει επίσης να είναι προσβάσιμο σε άτομα με ειδικές ανάγκες. Αλλά πώς διαφέρουν αυτά τα πρότυπα προσβασιμότητας από τις απαιτήσεις banner cookie που έχουν ήδη θεσπιστεί από τον GDPR ; Χρειάζεται οι εταιρείες να λάβουν πρόσθετα μέτρα;

Σε αυτό το άρθρο θα σας καθοδηγήσουμε σε όλα τα απαραίτητα βήματα για να κάνετε το banner cookie σας συμβατό με το EAA και θα σας δείξουμε πώς μπορείτε να διασφαλίσετε τη συμμόρφωση με το CMP του consentmanager .

Τι είναι ο Ευρωπαϊκός Νόμος για την Προσβασιμότητα του 2025;

Ο Ευρωπαϊκός Νόμος για την Προσβασιμότητα, επίσημα γνωστός ως Directive (EU) 2019/882 , είναι μια οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που εγκρίθηκε στις 27 Ιουνίου 2019 και έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε ισχύ στις 28 Ιουνίου 2025.

Στόχος τους είναι να δημιουργήσουν ένα πλαίσιο για την ψηφιακή προσβασιμότητα, ώστε οι διαδικτυακοί χώροι όπως οι ιστότοποι και οι εφαρμογές να είναι εύκολα προσβάσιμοι και χρηστικοί για όλους.

Ο Ευρωπαϊκός Νόμος για την Προσβασιμότητα εστιάζει σε βασικά προϊόντα και υπηρεσίες για άτομα με αναπηρία και διασφαλίζει ότι τα πρότυπα προσβασιμότητας είναι συνεπή σε όλες τις χώρες της ΕΕ.

Ακολουθούν οι κατηγορίες περιορισμών που επισημαίνει ο EAA :

  1. Διαταραχές όρασης, συμπεριλαμβανομένης της τύφλωσης
  2. Βλάβες ακοής, συμπεριλαμβανομένης της κώφωσης
  3. Κινητικές βλάβες
  4. Γνωστικές διαταραχές και μαθησιακές διαταραχές
  5. Ευαισθησία στο φως
  6. Πολλαπλές αναπηρίες

Η EAA αποτελεί μέρος μιας πρωτοβουλίας για την υποστήριξη της στρατηγικής της ΕΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία 2021-2030 .

Ποιος πρέπει να συμμορφώνεται με τους ΟΛΓ 2025 και πώς;

Από τις 28 Ιουνίου 2025, τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που καλύπτονται από τον Ευρωπαϊκό Νόμο για την Προσβασιμότητα πρέπει να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις του EAA .

Οι εταιρείες θα πρέπει να ελέγχουν τους κανονισμούς προσβασιμότητας για κάθε χώρα. Σε ορισμένα κράτη μέλη της ΕΕ ενδέχεται να ισχύουν πρόσθετες απαιτήσεις.

Ο ευρωπαϊκός νόμος για την προσβασιμότητα ισχύει γενικά για προϊόντα και υπηρεσίες με έμφαση στις ψηφιακές τεχνολογίες . Οι κύριοι τομείς που αναφέρονται στις υπηρεσίες στον παρόντα κανονισμό περιλαμβάνουν, αλλά δεν περιορίζονται σε:

  1. Τηλεφωνικές υπηρεσίες
  2. Τραπεζικές υπηρεσίες
  3. Ηλεκτρονικό εμπόριο
  4. Ιστότοποι, υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας, ηλεκτρονικά εισιτήρια και όλες οι πηγές πληροφοριών για υπηρεσίες αεροπορικών, λεωφορείων, σιδηροδρομικών και θαλάσσιων μεταφορών
  5. Ηλεκτρονικά βιβλία
  6. Πρόσβαση σε υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων (AVMS)

Οποιαδήποτε εταιρεία δραστηριοποιείται στην ΕΕ ή παρέχει ψηφιακές υπηρεσίες σε πελάτες στην ΕΕ θα πρέπει σύντομα να συμμορφωθεί με αυτές τις νέες απαιτήσεις προσβασιμότητας. Οι πολύ μικρές επιχειρήσεις μπορεί να έχουν ορισμένες εξαιρέσεις, αλλά θα πρέπει να κάνουν τις υπηρεσίες τους προσβάσιμες σε άτομα με αναπηρία.

Για να διασφαλιστεί η συμμόρφωση με τους EAA, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε τις βασικές αρχές προσβασιμότητας που έχουν θεσπιστεί για ιστότοπους και εφαρμογές για κινητές συσκευές. Αυτές οι αρχές μπορούν να βρεθούν στην επίσημη Οδηγία ΟΛΓ και στην Οδηγία (ΕΕ) 2016/2102 για την προσβασιμότητα των ιστοσελίδων φορέων του δημόσιου τομέα και των εφαρμογών για κινητές συσκευές.

Οι τέσσερις αρχές της προσβασιμότητας για ιστότοπους και εφαρμογές για κινητά

Ένα προσβάσιμο banner cookie σημαίνει ότι συμμορφώνεται με τις βασικές αρχές της αντιληπτότητας, της χρηστικότητας, της κατανοητότητας και της ευρωστίας .

Τι σημαίνουν αυτές οι αρχές για το σχεδιασμό και τη συμπεριφορά των banner cookie σας:

  1. Αντιληπτότητα – Οι χρήστες πρέπει να μπορούν να βλέπουν, να ακούν ή να αντιλαμβάνονται με άλλο τρόπο τις πληροφορίες στο banner των cookie. Το banner θα πρέπει να παρουσιάζεται με τέτοιο τρόπο ώστε καμία ουσιαστική πληροφορία να μην είναι συγκαλυμμένη ή απρόσιτη.
  2. Ευχρηστία – Οι χρήστες θα πρέπει να μπορούν να αλληλεπιδρούν εύκολα με το banner cookie. Η διεπαφή χρήστη θα πρέπει να επιτρέπει όλες τις απαραίτητες ενέργειες χωρίς εμπόδια, όπως η επιλογή μιας ρύθμισης, η αποδοχή ή η απόρριψη cookie ή η πλοήγηση στις επιλογές.
  3. Κατανοησιμότητα – Η γλώσσα και η διάταξη του banner cookie πρέπει να είναι εύκολα κατανοητές. Αποφύγετε τη σύνθετη νομική ορολογία («νομική ορολογία»). Αντίθετα, χρησιμοποιήστε απλή και άμεση γλώσσα για να εξηγήσετε τις επιλογές και τις επιπτώσεις.
  4. Ισχυρότητα – Το banner cookie πρέπει να λειτουργεί άψογα σε διαφορετικές συσκευές και τεχνολογίες. Είτε ο χρήστης έχει πρόσβαση στο banner μέσω κινητού τηλεφώνου, tablet ή επιτραπέζιου υπολογιστή, το banner πρέπει να προσαρμόζεται σε διαφορετικά μεγέθη οθόνης και να υποστηρίζει διαφορετικές τεχνολογίες.

Πώς πρέπει να σχεδιάσετε το banner σας για τα cookie σύμφωνα με τις οδηγίες του EAA;

Στιγμιότυπο οθόνης ενός banner cookie με σημειώσεις κειμένου για το πώς να το κάνετε προσβάσιμο

Υπάρχουν μερικά σημαντικά βήματα που πρέπει να κάνετε. Αρχικά, θα πρέπει να προσαρμόσετε τις οπτικές και λειτουργικές πτυχές του banner σας, τις οποίες συνήθως μπορείτε να προσαρμόσετε μόνοι σας στο πρόγραμμα επεξεργασίας σχεδίασης ενός CMP – περισσότερα για αυτό στην επόμενη ενότητα. Το δεύτερο βήμα είναι πιο τεχνικό, αλλά μπορεί να ολοκληρωθεί με ένα μόνο κλικ στο consentmanager CMP.

Ας έρθουμε πρώτα στις πτυχές του σχεδιασμού: Ως χρήστης ενός πακέτου CMP πληρωμένης consentmanager , έχετε πρόσβαση σε μια ποικιλία προκατασκευασμένων σχεδίων banner cookie καθώς και σε εκτενείς επιλογές προσαρμογής. Τελικά, είναι δική σας ευθύνη να σχεδιάσετε την εμφάνιση του banner cookie σας έτσι ώστε να είναι προσβάσιμο σε όλους τους χρήστες.

Αυτές οι απαιτήσεις σχεδιασμού και συμπεριφοράς βασίζονται στα κριτήρια και τις τεχνικές γρήγορης επιτυχίας του WCAG ( δείτε τον οδηγό WCAG εδώ ):

  1. Αντίθεση χρώματος – Βεβαιωθείτε ότι το κείμενο στο banner των cookie σας είναι ευανάγνωστο διατηρώντας έναν ελάχιστο λόγο αντίθεσης 4,5:1.
  2. Μην μεταφέρετε πληροφορίες μόνο μέσω των χρωμάτων – Η προσιτή σχεδίαση απαιτεί πρόσθετες πληροφορίες που δεν μεταφέρονται μόνο μέσω του χρώματος. Για παράδειγμα, τα κουμπιά “Αποδοχή” και “Απόρριψη” δεν πρέπει να είναι απλώς πράσινα για “Αποδοχή” και κόκκινα για “Απόρριψη” χωρίς να εμφανίζεται το πραγματικό κείμενο.
  3. Προσβασιμότητα πληκτρολογίου – Το banner πρέπει να είναι πλήρως πλοηγήσιμο με πληκτρολόγιο χωρίς να χρειάζεται ποντίκι.
  4. Σαφής διατύπωση – Χρησιμοποιήστε σαφείς, κατανοητές λέξεις και μεταφέρετε το περιεχόμενό σας με σαφήνεια.
  5. Προσαρμόσιμος σχεδιασμός – Βεβαιωθείτε ότι το banner σας μπορεί να προσαρμοστεί σε διαφορετικά μεγέθη οθόνης, από φορητές συσκευές έως επιτραπέζιους υπολογιστές.
  6. Alt Text – Εάν το banner σας περιέχει εικονίδια ή εικόνες, παρέχετε περιγραφές εναλλακτικού κειμένου για όλα τα στοιχεία που εκτελούν μια λειτουργία ή αντιπροσωπεύουν μια κατάσταση. Αυτό είναι απαραίτητο για χρήστες που βασίζονται σε προγράμματα ανάγνωσης οθόνης.
  7. Εύκολη εξαίρεση – Βεβαιωθείτε ότι οι χρήστες μπορούν να εξαιρεθούν από τα cookies σε ένα μόνο βήμα, χωρίς να χρειάζεται να πλοηγηθούν σε πολλές οθόνες.
  8. Σύνδεσμοι – Ακολουθήστε τις συμβάσεις ιστού υπογραμμίζοντας συνδέσμους και, όταν είναι δυνατόν, χρησιμοποιώντας χρώματα όπως το μπλε για να υποδείξετε τη διαδραστικότητα.

Λάθη που κάνουν το Banner Cookie σας να μην είναι συμβατό με την EAA (με παραδείγματα!)

Ένα μπάνερ cookie με χαμηλή βαθμολογία προσβασιμότητας μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την εμπειρία χρήστη για τα άτομα με αναπηρία , για να μην αναφέρουμε τα βαριά πρόστιμα που μπορεί να ακολουθήσουν !

Εκτός από τη μη συμμόρφωση με τα παραπάνω, ακολουθούν ορισμένα κοινά λάθη που μπορεί να προκαλέσουν την αποτυχία του banner σας, μαζί με παραδείγματα:

Λάθος 1: Κακή αναλογία αντίθεσης

Ο ελάχιστος λόγος αντίθεσης 4,5:1 δεν επιτυγχάνεται εδώ. Οι χρήστες με προβλήματα όρασης μπορεί να δυσκολεύονται να διαβάσουν το banner σας.

Σφάλμα 2: Το κείμενο είναι πολύ μικρό

Τα μικρά μεγέθη γραμματοσειράς δυσκολεύουν τους χρήστες να διαβάσουν και να αλληλεπιδράσουν με το περιεχόμενο.

Λάθος 3: Δεν υπάρχει άμεση επιλογή εξαίρεσης

Εάν δεν παρέχεται μια σαφής και άμεση επιλογή για την απενεργοποίηση όλων των cookies, το banner μπορεί να είναι απογοητευτικό και απρόσιτο στους χρήστες. Οι χρήστες θα πρέπει να έχουν έναν εύκολο τρόπο να εξαιρεθούν από τη χρήση των cookies.

Πώς να ενεργοποιήσετε τη συμμόρφωση EAA στο CMP του consentmanager σας

Το δεύτερο βήμα, λίγο πιο τεχνικό αλλά αρκετά απλό, είναι να ενεργοποιήσετε τη δυνατότητα προσβασιμότητας στο banner σας CMP. Ενεργοποιώντας τη δυνατότητα συμμόρφωσης WCAG, το σύστημά μας προσθέτει αυτόματα κώδικα στο banner σας που διευκολύνει τους αναγνώστες οθόνης και άλλα εργαλεία προσβασιμότητας να ερμηνεύουν το περιεχόμενο. Η ενεργοποίηση της συμμόρφωσης WCAG στο σύστημα consentmanager ενεργοποιεί τις ακόλουθες λειτουργίες, μεταξύ άλλων:

  1. Πιο απλές διαδρομές πλοήγησης για πλοήγηση με πληκτρολόγιο (π.χ. πλοήγηση στο banner χρησιμοποιώντας το πλήκτρο Tab αντί για το ποντίκι)
  2. Καλύτερη ορατότητα των γραφικών (π.χ. πώς εξηγούνται τα γραφικά)
  3. Καλύτερη αντιστοίχιση στοιχείων σε συναρτήσεις (π.χ. οι επικεφαλίδες επισημαίνονται ρητά ως τέτοιες)
  4. Καλύτερη αναγνωσιμότητα των λειτουργικών στοιχείων (π.χ. η κατάσταση των γραφικών του πλαισίου ελέγχου γίνεται αναγνώσιμη)
  5. Εστίαση στο τρέχον στοιχείο (π.χ. η πλοήγηση με πληκτρολόγιο παραμένει στο banner cookie)

Στόχος όλων αυτών των λειτουργιών είναι να διευκολύνουν τα προγράμματα ανάγνωσης οθόνης, τα προγράμματα περιήγησης και άλλα βοηθήματα να κάνουν τον ιστότοπο ή το banner των cookie πιο εύκολο στη χρήση και την ανάγνωση και γενικά πιο εύκολη στην πλοήγηση.

Ακολουθήστε αυτά τα βήματα:

  1. Συνδεθείτε στον πίνακα ελέγχου CMP του consentmanager .
  2. Μεταβείτε στην ενότητα “Θέματα”.
  3. Επιλέξτε το σχέδιο του banner για cookie.
  4. Επιλέξτε το CMP σας.
  5. Στην περιοχή Ρυθμίσεις πλαισίου, αναζητήστε τη ρύθμιση “Ενεργοποίηση συμμόρφωσης WCAG” (η οποία σημαίνει “Οδηγίες προσβασιμότητας περιεχομένου ιστού”). Απλώς κάντε κλικ στο «Ναι» για να το ενεργοποιήσετε.
  6. Μόλις επιλεγεί, το banner cookie σας θα βελτιστοποιηθεί για συμμόρφωση με το EAA 2025.

Πρόστιμα για μη συμμόρφωση με τους ΟΛΓ

Οι κυρώσεις για μη συμμόρφωση με τον Ευρωπαϊκό Νόμο για την Προσβασιμότητα ενδέχεται να διαφέρουν μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ. Στη Γερμανία, μπορούν να επιβληθούν πρόστιμα έως και 500.000 ευρώ και να οδηγήσουν ακόμη και σε μπλοκάρισμα των υπηρεσιών . Επιπρόσθετα, μετά από καταγγελία, πρέπει να γίνουν άμεσα τυχόν απαραίτητες διορθώσεις.

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι από την έναρξη ισχύος στις 28 Ιουνίου 2025, οι πελάτες μπορούν ήδη να υποβάλουν καταγγελία στα εθνικά δικαστήρια ή στις αρχές προστασίας δεδομένων . Τα πρόστιμα σε ολόκληρη την ΕΕ κυμαίνονται γενικά μεταξύ 2.000 και 500.000 ευρώ, αν και σε σοβαρές περιπτώσεις μπορεί να επιβληθεί μέγιστη ποινή 1.000.000 ευρώ . Το ακριβές ποσό του προστίμου εξαρτάται από παράγοντες όπως η σοβαρότητα της παράβασης και ο αντίκτυπός της στους θιγόμενους, και βασίζεται στις πολιτικές επιβολής κάθε χώρας της ΕΕ.

συμπέρασμα

Ακολουθώντας τα παραπάνω βήματα, μπορείτε να επιτύχετε τη συμμόρφωση με τους EAA. Σχεδιάζοντας το banner cookie σας ώστε να συμμορφώνεται με τα πρότυπα προσβασιμότητας, όχι μόνο θα αποφύγετε πιθανά πρόστιμα, αλλά θα εξασφαλίσετε και μια πιο περιεκτική εμπειρία ιστού για όλους τους χρήστες. Χάρη στην ενσωματωμένη λειτουργία προσβασιμότητας στο consentmanager CMP, η συμμόρφωση είναι δυνατή ακόμη και χωρίς πολλή τεχνική τεχνογνωσία!

Καθώς η προθεσμία υλοποίησης πλησιάζει γρήγορα, τώρα είναι η ώρα να γίνουν αυτές οι αλλαγές.

🍪 Ξεκινήστε εδώ με τη δωρεάν ρύθμιση λογαριασμού και μια δοκιμή 14 ημερών του επί πληρωμή προγράμματος μας.


περισσότερα σχόλια

Cookie-Crawler - Standalone-Tool
Γενικός, Νέος

Newsletter 11/2024

Ο ανιχνευτής cookie είναι πλέον διαθέσιμος και ως αυτόνομο εργαλείο Το Cookie Crawler μας είναι πλέον ακόμη πιο ευέλικτο και ευέλικτο! Από εδώ και πέρα ​​μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε και ως αυτόνομο εργαλείο – χωρίς να χρειάζεται να δημιουργήσετε ξεχωριστό CMP. Η αυτόνομη επιλογή είναι κατάλληλη για πελάτες που δεν θέλουν (ακόμα) να αλλάξουν το […]
consentmanager Cookie-Audit Grafik

Έλεγχος cookie για ιστότοπους: Πώς να το κάνετε χειροκίνητα ή με σαρωτή cookie

Ως διαχειριστής ιστότοπου, είστε υπεύθυνοι για τα δεδομένα των χρηστών σας, τα οποία συλλέγονται και αποθηκεύονται από τον ιστότοπό σας μέσω cookies. Οποιοδήποτε cookie είναι ενεργό στον ιστότοπό σας μπορεί ενδεχομένως να προκαλέσει προβλήματα απορρήτου – ειδικά εάν δεν χρησιμοποιείται για τον προορισμό του ή, πιο κρίσιμα, εάν αποθηκεύεται στα προγράμματα περιήγησής του χωρίς τη […]