Η Microsoft είναι υπεύθυνη για την αποθήκευση cookies χωρίς τη συγκατάθεση του χρήστη. Σε μια πρόσφατη απόφαση της 23ης Ιουλίου 2024 , το Ανώτατο Περιφερειακό Δικαστήριο της Φρανκφούρτης επί του Μάιν διαπίστωσε ότι η Microsoft είναι υπεύθυνη για την απόδειξη ότι οι τελικοί χρήστες έχουν δώσει τη ρητή συγκατάθεσή τους πριν αποθηκευτούν τα cookies στις συσκευές τους, ακόμη και αν τα cookie που χρησιμοποιούνται εξαρτώνται από τους χειριστές του ιστότοπου.
Η απόφαση σχετίζεται με την υπηρεσία «Microsoft Advertising», μια διαφημιστική πλατφόρμα που επιτρέπει στους χειριστές ιστοτόπων να εμφανίζουν διαφημίσεις στους χρήστες στα αποτελέσματα αναζήτησης του «Microsoft Search Network». Αυτοί οι διαφημιστές χρησιμοποιούν cookies για να μετρήσουν την αποτελεσματικότητα των διαφημιστικών τους καμπανιών.
Οι όροι και οι προϋποθέσεις της Microsoft Advertising αναφέρουν ότι οι διαχειριστές ιστοτόπων είναι υπεύθυνοι για τη λήψη συγκατάθεσης για την τοποθέτηση cookies κατά τη χρήση των διαφημιστικών υπηρεσιών της Microsoft. Ωστόσο, το δικαστήριο σημείωσε ότι αυτό δεν απαλλάσσει τη Microsoft από την υποχρέωσή της να διασφαλίσει ότι οι τελικοί χρήστες έχουν δώσει τη συγκατάθεσή τους πριν τοποθετηθούν cookies στις συσκευές τους.
Αυτή η απόφαση επιβεβαιώνει ότι η συναίνεση του υποκειμένου των δεδομένων για τη χρήση cookies δεν μπορεί να αγνοηθεί. Σύμφωνα με τον GDPR, ακόμη και μικρές παραβιάσεις μπορούν να επιφέρουν πρόστιμα έως 10 εκατ. ευρώ ή, στην περίπτωση μιας εταιρείας, έως και 2% του παγκόσμιου κύκλου εργασιών της το προηγούμενο οικονομικό έτος, όποιο είναι μεγαλύτερο. Καθώς η ψηφιακή ρύθμιση επεκτείνεται στην ΕΕ και νέοι νόμοι όπως ο νόμος DSA και AI τίθενται σε ισχύ, η χρήση σαφών πρακτικών συναίνεσης είναι μόνο το πρώτο βήμα.