Η ψηφιακή προσβασιμότητα έχει ήδη εισαχθεί στη Γερμανία μέσω κανονισμών όπως το διάταγμα 2.0 για την τεχνολογία πληροφοριών χωρίς φραγμούς (BITV 2.0) και ο νόμος για την ισότητα με ειδικές ανάγκες (BGG). Πάνω απ ‘όλα, οι ομοσπονδιακές αρχές ήταν υποχρεωμένες να κάνουν τους ιστότοπους και τις εφαρμογές τους προσβάσιμες σε όλους τους χρήστες. Με την πρόσφατη εισαγωγή του νόμου για την ενίσχυση της προσβασιμότητας (BFSG), το όριο έχει τεθεί ακόμη υψηλότερα. Ως διάδοχος του Ευρωπαϊκού Νόμου για την Προσβασιμότητα ( EAA ), το BFSG φέρνει αυτές τις απαιτήσεις σε ιδιωτικές εταιρείες σε εθνικό επίπεδο . Για τους χειριστές ιστότοπων και εφαρμογών, αυτό σημαίνει περισσότερα από τον απλό έλεγχο μερικών πλαισίων.
Εάν η εταιρεία σας δραστηριοποιείται στη Γερμανία ή στοχεύει Γερμανούς χρήστες, θα πρέπει να κάνετε προσβάσιμο όλο το περιεχόμενο στον ιστότοπο ή την εφαρμογή σας – από την αρχική σελίδα έως το banner των cookie . Διαφορετικά, κινδυνεύετε όχι μόνο με υψηλά πρόστιμα , αλλά και απώλεια φήμης και χαμένες επιχειρηματικές ευκαιρίες .
❗ Προσοχή: Το BFSG τίθεται σε ισχύ στη Γερμανία στις 8 Ιουνίου 2025 . Οι εταιρείες πρέπει να προσαρμόσουν τους ιστότοπους/εφαρμογές τους σύμφωνα με τις απαιτήσεις.
Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στους νόμους προσβασιμότητας στη Γερμανία και στις απαιτήσεις που πρέπει να πληρούνται.
Τι σημαίνει ψηφιακή προσβασιμότητα;
Η ψηφιακή προσβασιμότητα αναφέρεται στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη ιστοτόπων, εφαρμογών και ψηφιακού περιεχομένου για την άρση των φραγμών για τους χρήστες με αναπηρίες. Αυτό σημαίνει ότι οι ιστότοποι , οι εφαρμογές και τα μπάνερ cookie πρέπει να είναι απαλλαγμένα από οπτικά, ακουστικά και γνωστικά εμπόδια . Τα πάντα, από χρώματα έως αλληλεπιδράσεις και μεγέθη γραμματοσειρών μπορούν να επηρεάσουν την αξιολόγηση προσβασιμότητας του ιστότοπού σας ή της εφαρμογής σας.
Επισκόπηση της γερμανικής νομοθεσίας για την προσβασιμότητα
Σύντομα
→ BGG (Νόμος περί ίσων ευκαιριών για τα άτομα με αναπηρία)
Ο νόμος για την ισότητα των ατόμων με αναπηρία (BGG), που τέθηκε σε ισχύ το 2002, θεσπίζει γενικές αρχές για την ισότητα των ατόμων με αναπηρία. Ο νόμος ισχύει για ομοσπονδιακές αρχές, εταιρείες και ιδρύματα.
→ BITV 2.0 (Διάταγμα για την πρόσβαση στην τεχνολογία πληροφοριών)
Το BITV 2.0, που εισήχθη το 2019, ορίζει τεχνικά πρότυπα για προσβάσιμες ψηφιακές υπηρεσίες και προϊόντα από ομοσπονδιακές αρχές. Συνιστάται επίσης σε ιδιωτικούς οργανισμούς να ακολουθούν αυτά τα πρότυπα.
→ BFSG (Νόμος για την ενίσχυση της προσβασιμότητας)
Το BFSG, το οποίο τέθηκε σε ισχύ το 2022, εφάρμοσε τον Ευρωπαϊκό Νόμο για την Προσβασιμότητα (EAA) στο γερμανικό δίκαιο. Οι ιδιωτικοί οργανισμοί πρέπει τώρα επίσης να συμμορφωθούν.
BGG (Νόμος περί ισότητας αναπηρίας)
Ο νόμος για την ισότητα των ατόμων με ειδικές ανάγκες (BGG) τέθηκε σε ισχύ την 1η Μαΐου 2002 και, πριν από το BITV 2.0 και το BFSG, ήταν ο νόμος στη Γερμανία που όριζε τις απαιτήσεις προσβασιμότητας. Ισχύει για ομοσπονδιακές αρχές και ιδρύματα. Η ενότητα 4στ BGG ορίζει τον όρο «προσβασιμότητα» και προσδιορίζει την ευθύνη των ομοσπονδιακών αρχών για τη δημιουργία προσβάσιμων ιστότοπων και εφαρμογών για κινητές συσκευές. Ο νόμος συνιστά επίσης την ενσωμάτωση των προτύπων προσβασιμότητας στις διαδικασίες σχεδιασμού, ανάπτυξης και προμηθειών όσο το δυνατόν νωρίτερα.
BITV 2.0 (Διάταγμα για την πρόσβαση στην τεχνολογία πληροφοριών)
Το Διάταγμα Προσβάσιμης Τεχνολογίας Πληροφορικής (BITV) εισήχθη για πρώτη φορά το 2002 και ενημερώθηκε ως BITV 2.0 το 2011. Η τελευταία αλλαγή πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2019. Το BITV 2.0 εστιάζει περισσότερο στις τεχνικές απαιτήσεις για προσβασιμότητα στο Διαδίκτυο. Βασίζεται στο WCAG 2.1 . Επιπλέον, το BITV 2.0 απαιτεί η αρχική σελίδα ενός ιστότοπου να είναι διαθέσιμη και στη γερμανική νοηματική και στην εύκολη γλώσσα .
BFSG (Νόμος για την ενίσχυση της προσβασιμότητας)
Μετά την εισαγωγή του Ευρωπαϊκού Νόμου για την Προσβασιμότητα (EAA), η γερμανική ομοσπονδιακή κυβέρνηση ενέκρινε τον νόμο για την ενίσχυση της προσβασιμότητας (BFSG) στις 15 Ιουνίου 2022. Αυτός ο νόμος ενσωματώνει τους ΟΛΓ στο γερμανικό δίκαιο. Θα τεθεί σε πλήρη ισχύ τον Ιούνιο του 2025 και θα ισχύει για νέα προϊόντα και υπηρεσίες που εισέρχονται στην αγορά. Σε αντίθεση με τους προηγούμενους κανονισμούς, οι οποίοι απευθύνονταν κυρίως στις ομοσπονδιακές αρχές, ο BFSG ισχύει επίσης για ιδιώτες κατασκευαστές, αντιπροσώπους, εισαγωγείς και παρόχους υπηρεσιών.
Απαιτήσεις προσβασιμότητας σύμφωνα με το BFSG:
Από ψηφιακή άποψη, οι απαιτήσεις του BFSG ισχύουν για ιστότοπους, διαδικτυακές εφαρμογές και εφαρμογές για κινητά. Αυτά τα πρότυπα στοχεύουν στο σχεδιασμό ψηφιακού περιεχομένου ως εξής:
- Πολυαισθητηριακή: Παροχή πληροφοριών σε διαφορετικές μορφές (οπτική, ακουστική κ.λπ.).
- Εύκολη εύρεση: Εύκολη πλοήγηση και εύρεση περιεχομένου ξανά.
- Κατανοητό : Παρουσιάστε τις πληροφορίες καθαρά και κατανοητά.
- Ευελιξία μορφής: Προσφέρετε πληροφορίες σε μορφές κειμένου που μπορούν εύκολα να μετατραπούν σε εναλλακτικές μορφές για υποστηρικτικές τεχνολογίες.
- Οπτική προσβασιμότητα: Χρήση κατάλληλων μεγεθών γραμματοσειράς, αντίθεσης και απόστασης για καλή αναγνωσιμότητα.
- Εναλλακτικές λύσεις για μη κειμενικό περιεχόμενο: Προσφέρετε εναλλακτικές λύσεις κειμένου ή άλλες προσβάσιμες μορφές για εικόνες, βίντεο και ήχο.
- Συνεπής και προσιτός σχεδιασμός: Διασφάλιση συνέπειας και προσβασιμότητας σε όλες τις ψηφιακές πλατφόρμες.
- Υποστήριξη Υπηρεσιών: Παροχή πληροφοριών σχετικά με την προσβασιμότητα και τη συμβατότητα με υποστηρικτικές τεχνολογίες.
Συνέπειες μη συμμόρφωσης
Η μη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας μπορεί να οδηγήσει σε πρόστιμα έως και 100.000 ευρώ στη Γερμανία.
Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να διασφαλίσετε ότι ο ιστότοπος ή η εφαρμογή σας συμμορφώνεται με το BFSG
Λάβετε υπόψη τα πρότυπα WCAG
Ελέγξτε διεξοδικά τον ιστότοπο ή την εφαρμογή σας για να βεβαιωθείτε ότι πληροί όλα τα κριτήρια προσβασιμότητας που ορίζονται στο WCAG 2.1 . Αυτό περιλαμβάνει όχι μόνο επαρκώς υψηλή χρωματική αντίθεση και πλήρη πλοήγηση με πληκτρολόγιο, αλλά και βελτιστοποιημένα μεγέθη γραμματοσειράς, κατάλληλο διάστημα κειμένου και εναλλακτικά κείμενα για εικόνες και μη κειμενικό περιεχόμενο. Βεβαιωθείτε επίσης ότι λειτουργίες όπως φόρμες, πεδία αναζήτησης ή διαδραστικά στοιχεία είναι εύκολα κατανοητές και προσβάσιμες. Ελέγξτε εάν το περιεχόμενό σας είναι διαθέσιμο σε απλή γλώσσα και εάν έχει υπογραφεί ή μεταγραφεί σε περιεχόμενο πολυμέσων, όπως βίντεο ή αρχεία ήχου.
Βελτιστοποιήστε τα μπάνερ για τα cookie
Διαβάστε τις συμβουλές βέλτιστης πρακτικής στο πιο πρόσφατο άρθρο μας σχετικά με το σχεδιασμό προσβάσιμων banner cookie. Εστιάστε σε στοιχεία όπως η χρωματική αντίθεση, το μέγεθος και η καθαρή γλώσσα. Με ένα εργαλείο banner cookie όπως consentmanager μπορείτε να ικανοποιήσετε τις απαιτήσεις προσβασιμότητας με λίγα μόνο κλικ.
συμπέρασμα
Οι γερμανικοί νόμοι προσβασιμότητας – BFSG, BITV και BGG – προορίζονται να παρέχουν στους χειριστές ιστοτόπων και εφαρμογών σαφείς οδηγίες και σήματα για μια ολοκληρωμένη ψηφιακή εμπειρία ιστού. Κάντε τον ιστότοπο και την εφαρμογή σας προσβάσιμη τώρα, ξεκινώντας από το banner cookie σας.