Οι ρυθμιστικές αρχές της Ολλανδίας, της Νορβηγίας και της Γερμανίας (Αμβούργο) ζήτησαν από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Προστασίας Δεδομένων ( EDPB ) να γνωμοδοτήσει σχετικά με το εάν οι μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες μπορούν να χρησιμοποιούν μοντέλα «συναίνεσης ή πληρωμής» για συμπεριφορική διαφήμιση βάσει έγκυρης και εθελοντικής βάσης. συναίνεση χρήστη. Το παρασκήνιο ήταν η εισαγωγή από τη Meta ενός μοντέλου συνδρομής τον Οκτώβριο του 2023, στο οποίο οι χρήστες έχουν την επιλογή είτε να πληρώνουν μηνιαία χρέωση για να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της Meta χωρίς διαφήμιση είτε να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες δωρεάν και να βλέπουν διαφημίσεις – ένα άμεσο παράδειγμα “Συναίνεση ή μοντέλο πληρωμής.
Η απόφαση του EDPB σχετικά με αυτό το θέμα είναι ότι οι μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες που δίνουν στους πελάτες τους μόνο την επιλογή είτε να πληρώσουν ένα τέλος είτε να συναινέσουν στην επεξεργασία προσωπικών δεδομένων για συμπεριφορική διαφήμιση δεν συμμορφώνονται με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων. Ένα τέτοιο μοντέλο οδηγεί σε αναγκαστική συναίνεση και θέτει σε μειονεκτική θέση τους χρήστες που εξαιρούνται. Σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR), η έγκυρη συναίνεση πρέπει να είναι εθελοντική και οι χρήστες δεν πρέπει να αισθάνονται αναγκασμένοι να συναινέσουν στην επεξεργασία δεδομένων προκειμένου να χρησιμοποιήσουν τις υπηρεσίες μιας διαδικτυακής πλατφόρμας.
Σε περιπτώσεις όπου η χρήση αυτών των μεγάλων διαδικτυακών πλατφορμών είναι απαραίτητη για την κοινωνική συμμετοχή ή την πρόσβαση σε επαγγελματικά δίκτυα, ο περιορισμός της πρόσβασης σε όσους δεν έχουν δώσει τη συγκατάθεσή τους θεωρείται αρνητικός και δεν συνάδει με τις αρχές της αναγκαιότητας και της αναλογικότητας, του περιορισμού του σκοπού, της ελαχιστοποίησης δεδομένων και δικαιοσύνη σύμφωνα με τον GDPR.
Συστάσεις EDPB σχετικά με τη συμμόρφωση
Προκειμένου να πληρούνται τα πρότυπα του GDPR, το EDPB καλεί τις πλατφόρμες να προσφέρουν μια πραγματική «ισοδύναμη εναλλακτική» που δεν συνεπάγεται πρόσθετο κόστος. Αυτό σημαίνει μια πιθανή τρίτη επιλογή συναίνεσης που δεν συνεπάγεται κόστος για τους χρήστες και εξακολουθεί να τους επιτρέπει να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες αυτών των μεγάλων διαδικτυακών πλατφορμών.
Εφαρμογή τρίτης επιλογής συναίνεσης
Μια πιθανή λύση θα μπορούσε π.χ. B. αποτελείται από τρία κουμπιά στο banner των cookie: «Συμφωνώ με όλους», που θα σήμαινε ότι συμφωνείτε οικειοθελώς στην επεξεργασία της συμπεριφορικής διαφήμισης. “Συμφωνώ χωρίς συμπεριφορική διαφήμιση”, που θα σήμαινε την εξαίρεση από την επεξεργασία της συμπεριφορικής διαφήμισης, αλλά τη δυνατότητα χρήσης της υπηρεσίας μέχρι ένα ορισμένο όριο. και τέλος «πληρώνω», που θα σήμαινε ότι δεν συμφωνώ με την επεξεργασία της συμπεριφορικής διαφήμισης αλλά μπορώ να χρησιμοποιήσω την υπηρεσία με περισσότερες δυνατότητες από την τελευταία επιλογή.
Οι χρήστες consentmanager μπορούν να προσθέσουν το προσαρμοσμένο κουμπί “Αποδοχή χωρίς συμπεριφορική διαφήμιση” στο πρώτο επίπεδο του κουμπιού cookie ακολουθώντας τις τεχνικές οδηγίες στη σελίδα βοήθειας εδώ .
Με αυτές τις επιλογές, μπορείτε να διασφαλίσετε ότι οι χρήστες σας έχουν περισσότερους τρόπους παροχής συναίνεσης από το να αποδεχτούν απλώς όλους τους όρους ή να πληρώσουν ένα τέλος.
Εάν έχετε περαιτέρω ερωτήσεις, επικοινωνήστε με το mail@ consentmanager .net.