Έχετε μια προειδοποίηση για τις γραμματοσειρές Google; Δείτε πώς μπορείτε να το αντιμετωπίσετε

Αυτήν τη στιγμή, ειδικά στη Γερμανία και την Αυστρία, φαίνεται ότι υπάρχουν μερικές εκατοντάδες δωρεάν αναβάτες που έχουν λάβει την “κρίση των γραμματοσειρών Google” (LG Munich, απόφαση της 20ης Ιανουαρίου 2022, Αζ. 3 O 17493/20) ως ευκαιρία για γρήγορη κερδίστε μερικά ευρώ. Εκτός από τις αμιγώς ιδιωτικές «προειδοποιήσεις» που αποστέλλονται με email, τώρα λαμβάνουμε και αναφορές νομικών προειδοποιήσεων από δικηγορικά γραφεία. Εδώ σας λέμε ακριβώς τι μπορείτε να κάνετε για αυτό.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: ΚΑΜΙΑ ΝΟΜΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΗ

Λάβετε υπόψη ότι αυτή η ανάρτηση ιστολογίου δεν αποτελεί νομική συμβουλή. Σε κάθε περίπτωση, επικοινωνήστε με τον δικηγόρο ή τον νομικό σας σύμβουλο για πιο λεπτομερείς πληροφορίες. Τα σημεία που αναφέρονται σε αυτό το άρθρο αντιπροσωπεύουν απλώς την προσωπική γνώμη και τις γνώσεις του κλάδου του συγγραφέα και θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να ελέγχονται νομικά από εσάς πριν από τη χρήση!

Φόντο: Google Fonts & LG Munich

Οι γραμματοσειρές Google είναι γραμματοσειρές που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι σχεδιαστές ιστού για να φωτίσουν έναν ιστότοπο και να κάνουν κάτι ξεχωριστό. Το πλεονέκτημα για τους σχεδιαστές ιστοσελίδων είναι ότι είναι δωρεάν και εξαιρετικά εύκολο να ενσωματωθούν – σχεδόν καθόλου προσπάθεια, μέγιστο όφελος.

Εκτός από την άμεση ενσωμάτωση από τον προγραμματιστή ιστού, οι γραμματοσειρές Google έρχονται επίσης σε έναν ιστότοπο με άλλους τρόπους, για παράδειγμα όταν χρησιμοποιούν άλλες υπηρεσίες Google όπως οι Χάρτες Google ή το Google reCaptcha. Ορισμένες από αυτές τις υπηρεσίες χρησιμοποιούν γραμματοσειρές Google για να φαίνονται «όμορφες». Ως εκ τούτου, ένας χειριστής ιστότοπου μπορεί να “φέρει τις γραμματοσειρές στο σπίτι” χωρίς να γνωρίζει άμεσα για αυτές.

Το πρόβλημα με τις γραμματοσειρές: Εφόσον φορτώνονται απευθείας από τους διακομιστές της Google, η Google λαμβάνει αυτόματα τη διεύθυνση IP και οποιαδήποτε άλλα δεδομένα του επισκέπτη. Ως πάροχος στις ΗΠΑ, αυτή η διαδικασία φόρτωσης απαιτεί “ειδική προστασία” – συνήθως επειδή οι γραμματοσειρές φορτώνονται μόνο όταν υπάρχει συναίνεση. Δεν υπάρχουν γραμματοσειρές χωρίς άδεια.

Σε μια διαδικασία ενώπιον του Περιφερειακού Δικαστηρίου του Μονάχου στις αρχές του 2022, αφορούσε επίσης τις γραμματοσειρές Google σε έναν ιστότοπο. Ως αποτέλεσμα της διαδικασίας, ο διαχειριστής του ιστότοπου κρίθηκε ένοχος για παραβίαση του GDPR και επιδικάστηκε «ζημιές» 100 ευρώ. Οι δωρεάν αναβάτες το εκμεταλλεύονται τώρα ως ευκαιρία να ζητήσουν 100 ευρώ (ή περισσότερα) από τους χειριστές ιστότοπων που χρησιμοποιούν επίσης τις γραμματοσειρές Google.

Μείνετε ενημερωμένοι!

Εγγραφείτε στο Newsletter

Άμυνα Νο 1: Εξαλείψτε τα λάθη

Όσο ενοχλητική και αν είναι η προειδοποίηση, στις περισσότερες περιπτώσεις βασίζεται σε ένα πραγματικό πρόβλημα που υπάρχει στον ιστότοπο. Επομένως, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να διορθώσετε το πρόβλημα. Το πρόγραμμα ανίχνευσης consentmanager προσφέρει βοήθεια εδώ: Παραθέτει με σαφήνεια ποιες υπηρεσίες φορτώνει ένας ιστότοπος, ποια cookie ορίζονται και πού υπάρχουν προβλήματα, για παράδειγμα με χώρες εκτός ΕΕ. Με απλά λόγια, εάν ο ανιχνευτής μας δεν είναι ευχαριστημένος με τον ιστότοπό σας, τότε δεν θα πρέπει να είστε ευχαριστημένοι ούτε με τη συμμόρφωση του ιστότοπου.

  1. Ξεκινήστε μια μη αυτόματη ανίχνευση του ιστότοπού σας ή δείτε τις αυτόματες ανιχνεύσεις της προηγούμενης εβδομάδας.
  2. Προσδιορίστε τα ζητήματα, ιδιαίτερα αυτά που σχετίζονται με τις Γραμματοσειρές Google.
  3. Εξαλείψτε τα προβλήματα: Στην αναφορά προγράμματος ανίχνευσης θα βρείτε άμεσες πληροφορίες και κατάλληλους συνδέσμους προς τη σελίδα βοήθειας.
Υπάρχει ακόμη δουλειά να γίνει σε αυτή τη σελίδα

Για τις γραμματοσειρές Google που έχετε ενσωματώσει απευθείας στη σελίδα, η καλύτερη λύση είναι να φορτώσετε τις γραμματοσειρές στον δικό σας διακομιστή (περιγράφουμε πώς να το κάνετε αυτό εδώ: https://help.consentmanager.net/books/cmp/page /working -με-google-fonts ).

Σε περιπτώσεις όπου οι γραμματοσειρές έρχονται έμμεσα στον ιστότοπό σας, για παράδειγμα μέσω των Χαρτών Google ή του Google Recaptcha, θα πρέπει να τις αποκλείσετε εκεί (δείτε τα παραδείγματα για τους Χάρτες Google εδώ: https://help.consentmanager.net/books/cmp/ page/ work -with-google-maps και Google ReCaptcha: https://help.consentmanager.net/books/cmp/page/working-with-google-recaptcha )

Αφού εξαλειφθούν τα πάντα, ο ανιχνευτής μπορεί να χρησιμοποιηθεί για έλεγχο ξανά.

Άμυνα #2: Ζητήστε αποδεικτικά στοιχεία

Όσο απίστευτο κι αν ακούγεται: Από τις περισσότερες από 30 προειδοποιήσεις και επιστολές που μοιάζουν με προειδοποιήσεις που έχουμε λάβει, ούτε μία επιστολή δεν έχει παράσχει πραγματικά στοιχεία. Σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις, ειπώθηκε μόνο ότι ο πελάτης είχε επισκεφτεί τον ιστότοπο και ότι τα δεδομένα στάλθηκαν στην Google. Σε ορισμένες περιπτώσεις λέγεται ότι υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία ή θα μπορούσαν να παρουσιαστούν εύκολα – αλλά τότε δεν υπάρχουν συνημμένα σε τέτοιες επιστολές.

Ως προειδοποιημένο άτομο, υπάρχει μια επιλογή εδώ: Εάν τα προβλήματα έχουν πλέον επιλυθεί (βλ. παραπάνω) και ο προειδοποιητής δεν έχει εξασφαλίσει επαρκώς τα αποδεικτικά στοιχεία, θα είναι πλέον πολύ δύσκολο να τα προσκομίσει. Αν δεν μπορεί, είναι λέξη προς λέξη.

Interesse? Am besten gleich in Kontakt treten


Termin vereinbaren

Άμυνα Νο 3: Ήχος στην αντεπίθεση

Το παλιό ρητό «η επίθεση είναι η καλύτερη άμυνα» έχει αποδειχθεί αρκετά συχνά, οπότε θα μπορούσατε να το παίξετε και σε αυτή την περίπτωση. Σε αρκετές περιπτώσεις, έχουν ήδη κατατεθεί ανταγωγές κατά των προειδοποιούντων – ενίοτε και κατά των προειδοποιούντων δικηγόρων / δικηγορικών γραφείων. Μπορείτε να το εκμεταλλευτείτε αυτό χωρίς να γίνετε ενεργοί οι ίδιοι: Στην καλύτερη περίπτωση, θα σας βοηθήσει να πείτε στον αντίπαλό σας ότι έχετε δει μέσα από το παιχνίδι και δεν θα παραδοθείτε χωρίς μάχη. Ένας ελεύθερος αναβάτης ζητά γρήγορα χρήματα και μπορεί να αποφύγει ένα μακροσκελές επιχείρημα (ο υπολογισμός “κόστος/όφελος” δεν λειτουργεί πλέον) και μπορεί να το αφήσει με μια “προειδοποίηση”.

Σε αυτό το πλαίσιο, θα μπορούσε επίσης να εξεταστεί μια αντιπροειδοποίηση. Εφόσον μπορεί να υποτεθεί ότι είναι πολύ πιθανό να πρόκειται για κατάχρηση δικαιωμάτων με σκοπό τον προσωπικό πλουτισμό, το άτομο που προειδοποιεί θα μπορούσε να έχει διαπράξει ποινικό αδίκημα. Στην καλύτερη περίπτωση, η απειλή μιας τέτοιας αντιπροειδοποίησης μπορεί ήδη να βοηθήσει.

Δεδομένου ότι ορισμένες από αυτές τις διαδικασίες πραγματοποιούνται αρκετά δημόσια, μπορείτε να επωφεληθείτε από τα επιχειρήματά τους ανάλογα. Μερικά παραδείγματα μπορούν να ληφθούν από το υπόμνημα υπεράσπισης σε υπόθεση από την Αυστρία ( https://www.dataprotect.at/2022/09/21/google-fonts-verfahren-die-klagebe Answering/ ).

Ένα πιο δραστικό βήμα είναι η απειλή ανταγωγής (ή αντπροειδοποίησης): Εάν το άτομο που προειδοποιεί περιηγήθηκε στον ιστότοπο ειδικά για να αναζητήσει ένα πιθανό θύμα, θα μπορούσε εύκολα να είναι απάτη ή/και εκβιασμός. Ειδικότερα, εάν μπορεί να αποδειχθεί ότι εστάλησαν πολλές προειδοποιήσεις (εκατοντάδες;), μπορεί εύκολα να υποτεθεί ότι ο προειδοποιητής είχε κάποιο είδος «εμπορικής δραστηριότητας».

Επιπλέον, υπάρχουν οι μέθοδοι του ατόμου προειδοποίησης: Εάν το άτομο που προειδοποιεί χρησιμοποίησε πρόγραμμα ανίχνευσης για να βρει τις γραμματοσειρές Google στον ιστότοπο, μπορεί να υποστηριχθεί ότι δεν υπάρχει καμία παραβίαση GDPR (εξάλλου, ένας υπολογιστής δεν έχει προσωπικά δεδομένα).

Άμυνα #4: Αγνοήστε

Μια άλλη στρατηγική: απλά κάτσε έξω. Μια προειδοποιητική επιστολή που απαιτεί 100 ευρώ δεν μπορεί να αφιερώσει πολύ χρόνο για την είσπραξη αυτών των 100 ευρώ. Η προειδοποίηση μπορεί να ακολουθείται από μια άλλη απειλή – αλλά η προσφυγή στο δικαστήριο είναι πολύ μεγαλύτερο εμπόδιο, ειδικά επειδή τότε θα πρέπει να παρουσιαστούν πραγματικά στοιχεία. Η υπόθεση είναι ότι αυτή η προσπάθεια δεν αξίζει τον κόπο για το άτομο που προειδοποιεί και ελπίζουμε ότι δεν θα ακούσετε ξανά νέα του.

… και για το μέλλον: Προνοίες!

Εάν το θέμα μιας προειδοποίησης έχει τελειώσει, δεν θα πρέπει να το δείτε καθώς εκκρεμεί το τέλος του GDPR – η επόμενη προειδοποίηση ή ίσως ακόμη και ένας επίσημος έλεγχος θα μπορούσε να πετάξει στο σπίτι αύριο. Επομένως, η ρήση «η προετοιμασία είναι η μισή μάχη» ισχύει και εδώ.

Με συγκεκριμένους όρους, αυτό σημαίνει: αφήστε το πρόγραμμα ανίχνευσης του διαχειριστή συναίνεσης να εκτελείται τακτικά στον ιστότοπό σας (ανάλογα με το πακέτο, αυτό συμβαίνει αυτόματα ούτως ή άλλως) και να ενημερώνεστε αμέσως εάν εντοπιστούν νέα προβλήματα. Συγκεκριμένα, στην περιοχή Μενού > CMPs > Επεξεργασία > Ρυθμίσεις προγράμματος ανίχνευσης, μπορείτε να κάνετε τις ρυθμίσεις για το πότε και πώς θα πρέπει να σας ενημερώνει το πρόγραμμα ανίχνευσης για νέα προβλήματα.

Δεν είστε πελάτης ακόμα; Στη συνέχεια, εγγραφείτε τώρα δωρεάν και αναλύστε τον ιστότοπο αυτόματα από τον ανιχνευτή κάθε μέρα!

Ενημέρωση: προειδοποιήσεις για άλλες υπηρεσίες

Στο μεταξύ, έχουμε λάβει διάφορες αναφορές από πελάτες που λαμβάνουν και «προειδοποιήσεις». Τώρα προειδοποιούνται πολλά πράγματα, όχι μόνο οι γραμματοσειρές Google. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι πελάτες έχουν λάβει ακόμη και προειδοποιήσεις για ενσωματωμένες υπηρεσίες/εργαλεία που είναι απαραίτητα για τον ιστότοπο. Ένας πελάτης αναφέρει ακόμη και προειδοποιήσεις λόγω της χρήσης ενός banner cookie, έτσι για λόγους πληρότητας:

Είναι απολύτως αναμφισβήτητο ότι οποιεσδήποτε υπηρεσίες ενδέχεται να ενσωματωθούν εφόσον είναι «απαραίτητες» για την υπηρεσία που επιθυμεί ο χρήστης. Ως εκ τούτου, είναι επίσης εντελώς αδιαμφισβήτητο ότι ένα banner cookie είναι «ουσιώδες» και μπορεί να χρησιμοποιηθεί (τηρήστε τις απαιτήσεις: δεν είναι κάθε banner cookie συμβατό με τον GDPR!). Είστε επίσης ευπρόσδεκτοι να απορρίψετε την προειδοποίηση δεδομένου ότι η υπηρεσία μας έχει περάσει αμέτρητους επίσημους ελέγχους και καμία αρχή δεν θα σκεφτόταν ποτέ να απαγορεύσει την υπηρεσία μας από έναν ιστότοπο.

Ενημέρωση: προειδοποιήσεις ως μαζική αλληλογραφία

Ορισμένοι πελάτες αναφέρουν προειδοποιήσεις που στάλθηκαν μέσω μαζικής αλληλογραφίας. Εδώ η έκταση και το θράσος των προειδοποιήσεων μπορεί να φανταστεί κανείς μόνο με δυσκολία. Διάφορες «ομάδες συμφερόντων» φαίνεται επίσης να καλούνται να στείλουν προειδοποιήσεις εκ μέρους των «μελών τους».

Update: LG Baden-Baden erlässt Einstweilige Verfügung gegen Abmahner

Erster gerichtlicher Gegenwind gegen Massenabmahner: Das LG Baden-Baden hat nun eine Einstweilige Verfügung gegen einen Massenabmahner wegen Google Fonts erlassen. Dem Abmahner, Herrn Ismail, ist es damit verboten, die Partner der Kläger im Zusammenhang mit der Einbindung von „Google Fonts“ zu kontaktieren. Bei einem Verstoß droht ein Ordnungsgeld von bis zu 250.000 € oder gar Ordnungshaft (LG Baden-Baden, Beschluss v. 11.10.2022, Az. 3 O 277/22). Mehr Infos zum Fall auf der Seite der klagenden Anwaltskanzlei LHR.