Νέος

Νόμος της ΕΕ για τις ψηφιακές υπηρεσίες: Αντίκτυπος στις εταιρείες


Νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης

«Η όλη λογική των κανόνων μας είναι να διασφαλίσουμε ότι η τεχνολογία εξυπηρετεί τους ανθρώπους και τις κοινωνίες στις οποίες ζούμε – όχι το αντίστροφο. Ο νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες θα επιφέρει ουσιαστική διαφάνεια και υπευθυνότητα των πλατφορμών και των μηχανών αναζήτησης και θα δώσει στους καταναλωτές περισσότερο έλεγχο στη ζωή τους στο διαδίκτυο. Οι χαρακτηρισμοί που έγιναν σήμερα είναι ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός για να γίνει αυτό».

Margrethe Vestager, Εκτελεστική Αντιπρόεδρος για μια Ευρώπη που ταιριάζει στην ψηφιακή εποχή – 25/04/2023

Ο νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA) ή ο νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες τέθηκε σε ισχύ στις 16 Νοεμβρίου 2022 . Ωστόσο, οι εταιρείες πρέπει να εκπληρώσουν ορισμένες υποχρεώσεις μέχρι την επόμενη προθεσμία στις 17 Φεβρουαρίου 2024 .

Ο νόμος ισχύει για όλες τις ψηφιακές υπηρεσίες που συνδέουν τους καταναλωτές με αγαθά, υπηρεσίες ή προϊόντα, ειδικά σε «πολύ μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες και μηχανές αναζήτησης» , όπως η Google, εξηγεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το DSA αποτελεί μέρος της ψηφιακής στρατηγικής της ΕΕ «Ευρώπη κατάλληλη για την ψηφιακή εποχή». Ωστόσο, είναι μόνο θέμα χρόνου οι νόμοι αυτοί να επηρεάσουν ολόκληρο τον κλάδο. Επομένως, μπορεί να είναι επωφελές για την εταιρεία σας να εφαρμόσει αυτούς τους κανόνες τώρα.

Αυτό αναφέρει η ανακοίνωση στην επίσημη ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής :

«Οι πολύ μικρές και μικρές εταιρείες θα έχουν υποχρεώσεις ανάλογες με τις ικανότητες και το μέγεθός τους, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι παραμένουν υπόλογες. Επιπλέον, ακόμη και αν οι πολύ μικρές και μικρές εταιρείες αναπτυχθούν σημαντικά, θα επωφεληθούν από μια στοχευμένη απαλλαγή από ένα σύνολο υποχρεώσεων κατά τη διάρκεια μιας μεταβατικής περιόδου 12 μηνών».

Μετάφραση από τα Αγγλικά: Οι πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις θα έχουν υποχρεώσεις ανάλογες με τις δυνατότητες και το μέγεθός τους, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι παραμένουν υπόλογες. Και ακόμη και αν οι πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις αναπτυχθούν σημαντικά, θα απαλλαγούν από μια σειρά από υποχρεώσεις κατά τη διάρκεια μιας μεταβατικής περιόδου 12 μηνών.

Ο στόχος του νόμου για τις ψηφιακές υπηρεσίες είναι να προωθήσει ένα ασφαλέστερο διαδικτυακό περιβάλλον , ιδιαίτερα υπό την ευθύνη των πολύ μεγάλων διαδικτυακών πλατφορμών

  • Οι καταναλωτές και τα θεμελιώδη δικαιώματά τους προστατεύονται καλύτερα στο Διαδίκτυο
  • Δημιουργία ενός ισχυρού πλαισίου για τη διαφάνεια και τη λογοδοσία των διαδικτυακών πλατφορμών
  • Προώθηση της καινοτομίας , της ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητας στην αγορά.

Πώς πρέπει να μοιάζει; Οι επηρεαζόμενες διαδικτυακές πλατφόρμες πρέπει να αλλάξουν τις πρακτικές τους και να λάβουν ορισμένα μέτρα, όπως: ΣΙ:

  • Οι πλατφόρμες πρέπει να απαγορεύσουν τη διαφήμιση που απευθύνεται σε παιδιά .
  • δίνουν στους χρήστες την επιλογή να μην λαμβάνουν συστάσεις βάσει προφίλ
  • Προσαρμογή μέτρων κατά της καταχρηστικής διαφήμισης και της αντιδιαφήμισης
  • Αναφορά παραβάσεων

Ο πλήρης επίσημος κατάλογος των μέτρων βρίσκεται εδώ .

Οι ακόλουθες 17 πολύ μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες (VLOP) και 2 πολύ μεγάλες διαδικτυακές μηχανές αναζήτησης (VLOSE) πρέπει να συμμορφώνονται με το DSA:

  • Alibaba AliExpress
  • Κατάστημα Amazon
  • Apple AppStore
  • Booking.com
  • Facebook
  • Google Play
  • Χάρτες Google
  • Αγορές Google
  • Ίνσταγκραμ
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Snapchat
  • Τικ Τοκ
  • Κελάδημα
  • Βικιπαίδεια
  • YouTube
  • Zalando

Πολύ μεγάλες διαδικτυακές μηχανές αναζήτησης:

  • Bing
  • Αναζήτηση Google

Ο αντίκτυπος του νόμου της ΕΕ για τις ψηφιακές υπηρεσίες

  • Για χρήστες/πολίτες
    • Καλύτερη προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων
    • Μεγαλύτερη επιλογή, χαμηλότερες τιμές
    • Μειωμένη έκθεση σε παράνομο περιεχόμενο
  • Για εταιρείες
    • Μεγαλύτερη επιλογή, χαμηλότερες τιμές
    • Πρόσβαση σε αγορές σε ολόκληρη την ΕΕ μέσω πλατφορμών
    • Ισότιμοι όροι ανταγωνισμού για τους παρόχους παράνομου περιεχομένου
  • Για πλατφόρμες/παρόχους ψηφιακών υπηρεσιών
    • Ασφάλεια δικαίου, εναρμόνιση κανόνων
    • Πιο εύκολο να εγκατασταθεί και να επεκταθεί στην Ευρώπη

Πώς μπορείτε να προετοιμαστείτε τώρα

Εάν η εταιρεία σας δεν συγκαταλέγεται στις πολύ μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες, δεν χρειάζεται να ανταποκριθείτε ακόμη στις υποχρεώσεις της DSA. Ωστόσο, θα ωφεληθείτε μακροπρόθεσμα εάν υιοθετήσετε τις ακόλουθες πρακτικές απορρήτου τώρα:

Ενημερώστε και εκπαιδεύστε την ομάδα σας

Βεβαιωθείτε ότι οι υπάλληλοί σας, ειδικά εκείνοι που είναι υπεύθυνοι για την επεξεργασία δεδομένων και τη συμμόρφωση, είναι καλά ενημερωμένοι σχετικά με το DSA και τον πιθανό αντίκτυπό του στην επιχείρησή σας. Η χρήση ενός αποκλειστικού εργαλείου διαχείρισης συναίνεσης αυξάνει την ασφάλεια.

→ Τακτικές ενημερώσεις και συνδρομές σε σχετικά ενημερωτικά δελτία, ρυθμιστικές ενημερώσεις ή δημοσιεύσεις του κλάδου.
Συμβουλή: Εγγραφείτε στο μηνιαίο ενημερωτικό δελτίο μας από consentmanager και θα ενημερωθείτε μόλις τεθούν σε ισχύ οι νέοι κανονισμοί προστασίας δεδομένων.

Διεξαγωγή ανάλυσης κενών συμμόρφωσης

Αξιολογήστε τις τρέχουσες πρακτικές δεδομένων σας και συγκρίνετε τις με τις απαιτήσεις DSA για να εντοπίσετε κενά και τομείς προς βελτίωση.

→ Συνεργαστείτε με νομικούς εμπειρογνώμονες και ειδικούς σε θέματα συμμόρφωσης για να πραγματοποιήσετε μια ενδελεχή ανάλυση των διαδικασιών, των πολιτικών και των τεχνολογιών σας. Δημιουργήστε μια ολοκληρωμένη αναφορά που υπογραμμίζει τους τομείς που χρειάζονται προσοχή και διαθέστε πόρους για να καλύψουν αυτά τα κενά.

Για έναν γρήγορο έλεγχο συμμόρφωσης, μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε απευθείας τον δωρεάν σαρωτή ιστοτόπων μας, ο οποίος θα σας παρέχει μια αναφορά συμμόρφωσης με προτάσεις για τομείς στους οποίους πρέπει να εστιάσετε με βάση τους νόμους που ισχύουν για την επιχείρησή σας.

Ελέγχετε τακτικά και προσαρμόζετε τις ρυθμίσεις απορρήτου

Ελέγχετε τακτικά τις ρυθμίσεις απορρήτου στους ιστότοπούς σας και σε άλλες συνδεδεμένες πλατφόρμες και προσαρμόστε τις στο επίπεδο προστασίας δεδομένων που χρειάζεστε.

→ Αφιερώστε λίγα λεπτά για να βεβαιωθείτε ότι στο εργαλείο συναίνεσης cookie έχετε ευθυγραμμίσει τα ακόλουθα σημεία με τη γενική πολιτική απορρήτου:

  • Βελτιστοποιήστε τη διεπαφή του banner σας για να το κάνετε σαφές, φιλικό προς το χρήστη και προσβάσιμο.
  • Ενσωματώστε μηχανισμούς εξαίρεσης.
  • Εφαρμόστε αναλυτικές ρυθμίσεις συναίνεσης.
  • Προσαρμόστε τις επιλογές συναίνεσης.

Επισκεφτείτε τη δωρεάν λίστα ελέγχου μας για να βεβαιωθείτε ότι είστε ασφαλής με τους βασικούς κανονισμούς απορρήτου.

Με την τήρηση αυτών των πρακτικών, όχι μόνο θα αυξήσετε την εμπιστοσύνη των χρηστών, αλλά θα δείξετε επίσης τη δέσμευσή σας στη συμμόρφωση με την προστασία δεδομένων και θα είστε καλύτερα προετοιμασμένοι για μελλοντικές αλλαγές στη νομοθεσία περί προστασίας δεδομένων, εάν είναι σχετικές με εσάς.


περισσότερα σχόλια

Cookie-Crawler - Standalone-Tool
Γενικός, Νέος

Newsletter 11/2024

Ο ανιχνευτής cookie είναι πλέον διαθέσιμος και ως αυτόνομο εργαλείο Το Cookie Crawler μας είναι πλέον ακόμη πιο ευέλικτο και ευέλικτο! Από εδώ και πέρα ​​μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε και ως αυτόνομο εργαλείο – χωρίς να χρειάζεται να δημιουργήσετε ξεχωριστό CMP. Η αυτόνομη επιλογή είναι κατάλληλη για πελάτες που δεν θέλουν (ακόμα) να αλλάξουν το […]
consentmanager Cookie-Audit Grafik

Έλεγχος cookie για ιστότοπους: Πώς να το κάνετε χειροκίνητα ή με σαρωτή cookie

Ως διαχειριστής ιστότοπου, είστε υπεύθυνοι για τα δεδομένα των χρηστών σας, τα οποία συλλέγονται και αποθηκεύονται από τον ιστότοπό σας μέσω cookies. Οποιοδήποτε cookie είναι ενεργό στον ιστότοπό σας μπορεί ενδεχομένως να προκαλέσει προβλήματα απορρήτου – ειδικά εάν δεν χρησιμοποιείται για τον προορισμό του ή, πιο κρίσιμα, εάν αποθηκεύεται στα προγράμματα περιήγησής του χωρίς τη […]