Η Google, το τελευταίο από τα μεγάλα προγράμματα περιήγησης όπως το Firefox και το Safari που απομακρύνθηκε σιγά σιγά από τα cookies τρίτων, έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα είναι εντελώς απαλλαγμένο από cookies τρίτων μέχρι το τέλος του 2024. Θα εξηγήσουμε παρακάτω τι σημαίνει αυτό και πώς ακριβώς πρέπει να συμβαίνει αυτό!
Τα cookies παίζουν σημαντικό ρόλο στην παρακολούθηση της διαδικτυακής δραστηριότητας σε ιστότοπους. Επιτρέπουν μηχανισμούς όπως η δημιουργία προφίλ, η επαναστόχευση και οι βασικές λειτουργικές λειτουργίες των ηλεκτρονικών καταστημάτων, όπως η αποθήκευση αντικειμένων στο καλάθι αγορών ενός χρήστη. Για αυτόν τον λόγο, η εξάλειψη των cookie τρίτων μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στα δεδομένα παρακολούθησης, όπως τα ποσοστά μετατροπών. Συνιστάται οι ΚΟΑ, οι διαφημιστές και οι εκδότες να αρχίσουν να αναζητούν εναλλακτικές μεθόδους ή εργαλεία.
Επισκόπηση των διαφορετικών τύπων cookies
Για να εξηγήσουμε περαιτέρω την εξάλειψη των cookie τρίτων, ακολουθεί μια σύντομη περιγραφή των διαφορετικών τύπων cookie, ειδικά των δύο πιο δημοφιλών: cookie πρώτου κατασκευαστή και cookies τρίτων.
Τα cookie πρώτου κατασκευαστή είναι cookies που ορίζονται από τον ίδιο τομέα. Εάν διαχειρίζεστε έναν ιστότοπο ηλεκτρονικού εμπορίου, τα cookie πρώτου μέρους βοηθούν τους πελάτες σας να «θυμούνται» τα στοιχεία και να τα προσθέτουν στο καλάθι αγορών τους.
Από την άλλη πλευρά, εάν έχετε ανεβάσει ένα βίντεο στο YouTube που είναι πλέον ενσωματωμένο στον ιστότοπό σας, θα οριστούν cookie τρίτου μέρους επειδή το βίντεο προέρχεται από έναν τομέα τρίτου μέρους, δηλαδή το YouTube.
Σημείωση: Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι τρίτα μέρη μπορούν επίσης να ορίσουν cookie πρώτου κατασκευαστή και θα εξακολουθούν να λειτουργούν. Ένα παράδειγμα αυτού είναι το Google Analytics. Η Google είναι ένα τρίτο μέρος που ορίζει cookies στον δικό σας τομέα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για τους σκοπούς της ανάλυσής του. Αυτά τα cookies δεν θα εξαφανιστούν στο μέλλον, παρόλο που έχουν οριστεί από έναν εξωτερικό τομέα.
Δεν βαρεθήκατε ακόμα τα cookies; (Ποιος δεν το κάνει; 🍪) Εδώ είναι ο λεπτομερής οδηγός μας για όλα τα cookies. Εκτός από τα βρώσιμα 😉.
Τι συμβαίνει εάν τα cookies τρίτων κατασκευαστών εξαφανιστούν; Ο ιστότοπός μου εξακολουθεί να χρειάζεται ένα banner cookie;
Η απλή απάντηση είναι: ναι! Χρειάζεστε ακόμα ένα banner cookie. Να θυμάστε ότι μόνο τα cookies τρίτων εξαφανίζονται, ενώ τα cookie πρώτου κατασκευαστή συνεχίζουν να χρησιμοποιούνται. Αυτά τα μη βασικά cookie, όπως για ανάλυση μάρκετινγκ, εξακολουθούν να απαιτούν συναίνεση και επομένως ένα banner cookie. Το LocalStorage, όπου τα δεδομένα παραμένουν στην πλευρά του πελάτη και δεν αποστέλλονται αυτόματα στον διακομιστή όπως τα cookies, θα συνεχίσει να υπάρχει. Αυτό εξακολουθεί να απαιτεί τη συναίνεση του χρήστη σύμφωνα με τους νόμους περί προστασίας δεδομένων, όπως ο GDPR. Αυτό καθιστά ακόμη πιο σημαντική τη λήψη συγκατάθεσης για τη διαβίβαση προσωπικών δεδομένων με ένα banner cookie.
Ωστόσο, οι ερωτήσεις που πρέπει να κάνετε στον εαυτό σας είναι:
- Τι είδους cookies χρησιμοποιείτε;
- Σε τι χρησιμοποιείτε τα cookies;
- Θα χρησιμοποιήσετε LocalStorage;
- Ποιος ρυθμίζει τα cookies;
Η απάντηση σε αυτές τις ερωτήσεις θα σας βοηθήσει να καταλάβετε ποιες εναλλακτικές θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε αντί για cookies τρίτων.
Επιπλέον, στο Οι νέες κατευθυντήριες γραμμές του EDBP διευκρινίζουν ότι η μεταφορά διευθύνσεων IP εμπίπτει στην επεξεργασία του ePrivacy και ως εκ τούτου απαιτεί μια νομική βάση που είτε είναι απαραίτητη είτε, αν όχι απαραίτητη, απαιτεί συναίνεση. Αυτό κάνει ένα banner cookie ακόμα πιο απαραίτητο.
Μπορείτε να βρείτε τις επίσημες οδηγίες του EDBP εδώ.
Έτοιμο για σταδιακή κατάργηση στις αρχές του 2024, πλήρης σταδιακή κατάργηση στα τέλη του 2024
Το τέλος της χρήσης των cookies τρίτων έχει ήδη καθοριστεί και είναι ακόμη πιο σημαντικό να έχουμε μια ακριβή επισκόπηση του χρονικού πλαισίου, ώστε να υπάρχει αρκετός χρόνος προετοιμασίας για εναλλακτικές μεθόδους παρακολούθησης. Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της Google, το 1% των χρηστών του Chrome θα επηρεαστεί από την πρώτη φάση της σταδιακής κατάργησης των cookie τρίτων, που σημαίνει ότι δεν θα έχουν ενεργοποιημένα τα cookies τρίτων έως το πρώτο τρίμηνο του 2024. Αναμένουμε ότι στην επόμενη φάση, έως το τρίτο τρίμηνο, το 100% των χρηστών του Chrome θα έχουν απενεργοποιημένα τα cookie τρίτων.
Τα υπόλοιπα προγράμματα περιήγησης θα ακολουθήσουν με τον ίδιο στόχο: μέχρι το τέλος του 2024, τα προγράμματα περιήγησης δεν θα υποστηρίζουν πλέον cookies τρίτων. Όλο και περισσότερες τεχνολογίες θα ακολουθούν το παράδειγμά τους και δεν υποστηρίζουν πλέον τη χρήση cookies τρίτων.
Τι αντίκτυπο έχει η κατάργηση των cookies τρίτων στους ιστότοπους;
Υπάρχουν διάφορα σενάρια που μπορούμε να φανταστούμε μετά την πλήρη εξάλειψη των cookies, αν και ορισμένες αλλαγές ενδέχεται να βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη. Μιλάμε για
1. λιγότεροι παρακολουθημένοι στόχοι μάρκετινγκ και
2. Τα δεδομένα κοινού τρίτου μέρους δεν είναι πλέον διαθέσιμα.
Εάν εργάζεστε κυρίως με διαφημίσεις και πρέπει να μπορείτε να παρακολουθείτε τις δαπάνες διαφήμισης, μπορεί να γίνει πιο δύσκολο να δικαιολογήσετε τη διαφήμισή σας στο μέλλον, καθώς δεν είναι πλέον εγγυημένο το ίδιο επίπεδο προβολής.
Αυτές οι αλλαγές στην ορατότητα θα μπορούσαν επίσης να οδηγήσουν σε εναλλακτικές μεθόδους. Θα μπορούσε να σημαίνει μια μετάβαση από μοντέλα που βασίζονται στην απόδοση σε μοντέλα που βασίζονται σε κλικ ή εμφανίσεις.
Η ποιότητα γίνεται βασικός, είτε ως διαφημιστής που αναζητά ιστότοπους υψηλής ποιότητας είτε ως εκδότης που παράγει περιεχόμενο υψηλής ποιότητας. Τώρα περισσότερο από ποτέ, η ποιότητα θα μπορούσε να είναι ο αποφασιστικός παράγοντας στις διαφημιστικές δαπάνες.
Το δεύτερο σενάριο που πρέπει να περιμένουν οι χειριστές ιστοσελίδων είναι η σχεδόν βέβαιη εξάλειψη των δεδομένων τρίτων. Αυτά τα δεδομένα περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, προφίλ, αγοραστικά ενδιαφέροντα, κατηγορίες φύλου και ηλικίας. Αντίθετα, οι έμποροι και οι εκδότες θα έχουν ελάχιστη επιλογή από το να βασίζονται σε δεδομένα πρώτου μέρους.
Πώς να προετοιμαστείτε και ευκαιρίες για τους ιδιοκτήτες ιστοτόπων
Είναι καλύτερο να χρησιμοποιείτε δεδομένα που έχετε ήδη. Εάν όχι, μπορείτε να ξεκινήσετε τη συλλογή δεδομένων.
Ξεκινήστε με δεδομένα που μπορεί να έχετε ήδη συλλέξει από συνδρομητές ενημερωτικών δελτίων, αγορές πελατών ή δεδομένα από προηγούμενες έρευνες. Και φυσικά , προτού ξεκινήσετε την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων , θα πρέπει να έχετε ήδη ρυθμίσει ένα banner cookie , ώστε οι χρήστες να μπορούν να δώσουν τη συγκατάθεσή τους για τη συλλογή των δεδομένων τους. Αν όχι, τώρα είναι η ώρα να το κάνετε. Μετά από αυτό, μπορείτε να ξεκινήσετε τη συλλογή δεδομένων χωρίς νομικά προβλήματα!
Συμπέρασμα: Προετοιμαστείτε για το τέλος των cookie τρίτων έως
- επικεντρωθείτε σε περιεχόμενο ιστού υψηλής ποιότητας – για εκδότες, αλλά και για διαφημιστές. Εάν ασχολείστε με το ηλεκτρονικό εμπόριο, βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο του ιστότοπού σας είναι αρκετά ελκυστικό, συμπεριλαμβανομένων των φωτογραφιών προϊόντων, των περιγραφών και της χρηστικότητας του καταστήματός σας.
- Δείτε εναλλακτικές λύσεις για cookies τρίτων τώρα!
- Και τέλος, η χρήση ενός banner cookie είναι πολύ σημαντική για να μπορείτε να συλλέγετε κάθε είδους δεδομένα χωρίς νομικά προβλήματα! Ξεκινήστε τη συλλογή δεδομένων πρώτου μέρους τώρα.
Με consentmanager το banner σας θα είναι έτοιμο για χρήση σε λίγα μόνο λεπτά – και είναι δωρεάν. Δοκίμασέ το τώρα!